Regimul hipocaloric, saltul catre un corp armonios

Din pacate, din ce in ce mai multe persoane sufera de supraponderabilitate. Nu va ganditi ca acest lucru se refera la oamenii deosebiti de grasi, obezi, ci la persoane care cantaresc un numar de kilograme mai mare decat cel admis de inaltimea si conformatia lor.

Incepand de la „generatia McDonald’s” si continuand cu oamenii de varsta a doua, pana la cei varstnici, grasimea devine dincolo de estetica, o problema de sanatate. Cum sa o combatem insa fara a fi nevoiti ca, la la sfarsitul dietei, sa primim cadou celebrul „bonus” nedorit, adica efectul yo-yo? Raspuns: prin dieta hipocalorica.

Ce insemna mai exact o dieta calorica? „Low calorie diet” ( LCD) este o metoda care se refera la scaderea aportului energetic zilnic, prin reducerea cantitatii de grasimi si zaharuri din alimentatie. Practic toata hrana pe care o ingeram trebuie sa fie cat mai saraca in calorii, daca s-ar putea chiar extrem de saraca.

Pentru a stabili cate calorii este permis sa consumi zilnic, trebuie sa consulti un nutritionist. In urma analizelor efectuate, acesta iti va spune care este aportul de calorii pe care ai voie sa il asimilezi pentru a pierde din greutate in mod sanatos.

Acest tip de dieta este recomandata indeosebi persoanelor care au un metabolism incetinit si un surplus de greutate. Tot in aceasta categorie, se incadreaza si persoanele care sufera de hipotiroidism. Dieta hipocalorica nu te ajuta doar sa slabesti, ci si sa ai un organism sanatos. Prin scaderea grasimilor din organism si sange, este redus si riscul aparitiei bolilor cardiace, cancerului, dar si diabetului.

Chiar daca tii regim hipocaloric, nu trebuie sa consumi mai putin de 1200 de calorii pe zi. Acest tip de regim nu este menit sa iti puna in pericol sanatatea. Poate ca vei slabi brusc, dar acest lucru iti va afecta musculatura care se va lasa, ca si pielea; vor aparea vergeturi, iar tesutul isi va pierde fermitatea. Si cum acest lucru nu este de ajuns s-ar putea ca atunci cand vei manca normal sa te ingrasi la fel de repede pe cat ai slabit. Asadar este de ajuns sa scazi 500-600 de calorii din necesarul zilnic cu care ti-ai obisnuit pana acum organismul. In plus, daca consumi mai putin de 1200 de calorii pe zi, s-ar putea sa apara reactiile adverse, asta insemnand: oboseala, senzatia de lesin, tremur, spasme musculare, senzatia de foame continua, ameteala, lipsa concentrarii, a atentiei.

Citeste si:  Operatii chirurgicale de slabit

Cinci mese pe zi, dese, dar cu mancare putina. Cam asta ar fi regula in cazul dietei hipocalorice. In primul rand, ai nevoie de un program bine pus la punct. Nutritionistii recomanda minim patru-cinci mese pe zi, luate din doua in doua ore, iar cina mancata cu cel putin trei ore inainte de culcare.

Daca te-ai hotarat ca vrei sa slabesti, atunci trebuie sa renunti cu desavarsire la orice fel de aliment de tip fast food, chiar si la puiul rotisat, patiserii, dulciuri, ciocolata, prajeli, sosuri precum maioneza sau bauturile acidulate. Nu trebuie sa exagerezi nici cu fructele, acestea fiind indicate a se consuma numai in numar de doua. Specialistii spun ca ele contin zaharuri naturale si cresc pofta de mancare.

Ai voie sa mananci insa urmatoarele alimente: carne slaba precum cea de curcan, pui sau peste, legume, de preferat in stare proaspata, lapte sau iaurt degresat, branza de vaci slaba, cereale integrale, oua, orez, paste fainoase deoarece fibrele iti dau senzatia de satietate. Cartofii si fasolea sunt si ele binevenite,
insa cu conditia ca acestea sa fie consumate cu moderatie.

Pentru salate, in locul dressingurilor grele, foloseste putin ulei de masline si zeama de lamaie. Gateste-ti alimentele la gratar sau fierbe-le, fara sa le dai savoare cu ajutorul condimentelor tip „Delikat”. Incerca sa te axezi pe condimente si ierburi naturale pe care le gasesti in piata sau la plafar.

Citeste si:  Frumusetea din camara

Ceaiurile sunt indicate in curele de slabire si, in plus, ajuta organism prin proprietatile depurative pe care le au. Intensifica tranzitul intestinal si digestia. Atentie insa, daca vei bea ceai, foloseste din cel medicinal.

Alimentele pe care le consumi trebuie sa fie din aceeasi grupa. Astfel, nu ai voie sa combini carnea cu cartoful sau cu orezul, orice podus care contine zahar trebuie consumat la cel putin o jumatate de ora inainte sau dupa masa, inclusiv fructele. Indicat ar fi la un interval de doua ore. In timpul mesei, ar fi bine sa evitati sa beti apa.

Aveti mai jos lista celor mai intrebuintate alimente si caloriile lor per 100 gr.

Fructe Legume proaspete

visine-22 ardei gras verde-17
fragi-45 ardei gras rosu-39
zmeura-45 cartofi noi-80
coacaze-54 cartofi maturi-88
capsuni-50 castrveti-19
caise-47 ceapa verde-20
pere-50 conopida-30
piersici-52 dovlecei-18
cirese-52 fasole verde-33
mere-52 mazare verde boabe-96
banane-66 morcovi-45
struguri-270 pastarnac-72
grapefruit-30 patrunjel radacina-53
gutui-65 paltagea rosie-27
lamai-36 praz-54
mandarine-40 ridichii de luna-19
kiwi-45 ridichii de iarna-26
macese-117 salata verde-22
pepene galben-23 sfecla-43
pepene verde-25 spanac-25
portocale-47 telina radacini-33
prune-89 usturoi-137
smochine-294 varza alba-33
alune-660 varza Bruxelles-60
migdale-635 varza rosie-33
stafide-680 morcovi-45

Carne si derivate Peste

carne vita slaba-110 batog-44
carne vita grasa-277 lin-40
carne porc slaba-254 salau rasol-30
carne porc grasa-340 pastrav rasol-45
carne de oaie-181 stiuca rasol-45
carne de miel-260 calcan prajit-75
carne de pui de gaina-177
carne de curcan-179 rac-75
carne de gasca-261 calcan afumat-90
carne de rata-136 crap rasol-95
carne de iepure-100 stiuca prajita-95
parizer, crenwursti-295 crap prajit-145
salam de sibiu-512 somon prajit -145
salam de vara-519 hering marinat-155
carnati-324 hering prajit-180
sunca presata-394 sardina in ulei-275
muschi tiganesc-333 ton in ulei-200
leberwurst-349 anghila-310
pateu de ficat-261 somon-200
limba-90
prepelita-105
vitel-115
berbec-140
ficat de vitel-215
ficat de porc-268
ficat de pui-167

Citeste si:  Mic-dejun dietetic

Lapte si derivate Cereale si fainoase

lapte degresat-40 paine graham-235
lapte batut-60 paine secara-253
lapte gras-64 paine alba-265
iaurt-74 faina-320
ou fiert-85 gris-330
urda-94 fulgi de ovaz-375
ou prajit-110 orez-345
chefir-125 paste-350
branza dietetica-175 prajituri-400
branza grasa-295 orez decorticat-354
samantana-300 biscuiti-425
telemea de oaie-305 cornulete, chifle-300
branza de burduf-369
telemea de vaca-273
cascaval-283
branzaturi topite-366
lapte praf-498
palte de capra -67
lapte de oaie-305

Lipide Muraturi

margarina-729 castraveti in otet-9
unt-758 gogosari in otet -15
ulei de floarea soarelui-930 varza rosie murata-16
ulei soia-930 sfecla rosie-38
ulei germeni de grau-930 varza acra-18
ulei de masline-900
untura de porc-940
untura de gasca-980
masline negre-437
masline verzi-177

Alte alimente si bauturi

vin alb-60
vin rosu-70
bors-120
lichior-150
miere-310
marmelada-272
cacao-311
zahar-395
ciocolata-500
maioneza-680

Dieta hipocalorica nu este recomandata in mod deosebit obezilor. Sa traiesti mult si bine nu este doar un dar al soartei, acest lucru tine si alegerile de care le faci. Intr-o mare masura, conteaza si ceea ce bagi in gura. Asiaticii au fost cei care au testat pentru prima oara metoda care spune ca reducerea numarului de calorii din farfurie ar prelungi viata. Cu timpul, s-a vazut ca acestia sunt campioni la numarul de centenari. De asemenea, ei sunt si cu mult mai sanatosi decat populatiile restului planetei. Daca ai sa scoti din meniu alimentele hipercalorice, vei vedea cum efectele nu vor intarzia sa apara: metabolismul se inteteste, glicemia scade, la fel si colesterolul, dar si straturile de grasime. Sistemul imunitar va deveni si el mai puternic ca niciodata. Deci daca ai un aport caloric de 2000-2200 de calorii pe zi, specialistii recomanda o scadere treptata de 10%-20% pentru ca astfel sa se poata respecta usor noua dieta, dar si pentru a nu avea probleme cu sanatatea.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.