Sfaturi pentru o silueta de vis

Ce va propunem mai jos nu sunt nici diete minune, nici retete miraculoase de slabit. Sunt reguli general valabile, principii ale unui regim de viata sanatos. Cu care trebuie sa inceapa oricine e preocupat nu doar de modul in care arata in fusta mini si costum de baie, ci orice persoana care vrea sa se mentina sanatoasa.

Fructele si zaharul
Fructele, da, sunt dulciuri. Numai ca sunt dulciuri sanatoase, iar dulceata lor vine de la fructoza pe care o contin in cantitati diferite.
Fructele cele mai bogate in fructoza sunt bananele, strugurii, smochinele, ciresele si mango.
Fructele ceva mai acre, asadar cu mai putina fructoza sunt grape fruitul, pepenele, capsunele, rubarba si zmeura.

Uleiul de masline e bun!
Lipidele sunt nutrienti de care nu trebuie sa ne lipsim in totalitate. Daca esti mare amatoare de bucatarie mediteraneana, nu uita de unul dintre elementele ei tipice cele mai benefice: uleiul de masline extra-virgin. Are multi polifenoli antioxidanti.

Citeste si:  Prevenirea si combaterea celulitei

Cum consumam fainoasele?
Sigur, ele nu trebuie consumate zilnic, dar acompaniate de legume, nu de carne, sunt esentiale in alimentatie. Respecta timpul de preparare caci graul, orezul si pastele insuficient fierte contin amidonuri reziduale care sunt extrem de greu de digerat si duc la… balonare.

Fructele, cu coaja sau fara?
Majoritatea vitaminelor, mineralelor si fibrelor se gasesc in coaja fructelor si legumelor. Asadar evitati curatarea lor. Asigurati-va ca le spalati bine pentru a elimina pesticidele folosite in agricultura. Sau consumati fructe si legume bio.

Ceaiul este un aliat
Da, ceaiul ajuta la slabit, continand flavonoide si teina, serveste procesului de digestie.

Citeste si:  Semnificatia culorilor (partea a-II-a)

De cata paine avem nevoie?
Sigur, multi tind s-o elimine complet din alimentatie. Asta este o greseala. Alegeti paine neagra sau integrala. Aveti insa grija sa nu va lasati pacalite: multe sortimente din comert nu contin faina neagra sau de secara, ci faina alba careia i se adauga coloranti. Cititi etichetele.
Avem nevoie de 60 de grame de paine pe zi. Asta inseamna cam 3 feliute sau un sfert de bagheta. Incercati, de preferinta, s-o consumati dimineata.

Cum gatim?
Nu prajind, asta e sigur. Cel mai bine la aburi, la cuptor, „inabusit”. Aceste tipuri de a pregati mancarea sunt cele care evita folosirea grasimilor si pastreaza gustul, mentinand si calitatile nutritive ale alimentelor.
Puteti pune din belsug ierburi si condimente pentru a da si mai mult gust. Acestea sunt chiar recomandate, multe avand si certe calitati curative.

Citeste si:  Coafuri de primavara pentru parul ondulat

Surse de proteine
Proteinele nu se gasesc numai in carne, oua si peste. Exista si in produse lactate, cereale si soia.

Mese copioase si rare?
In niciun caz. „Ospatul” trebuie descurajat. Consumul unei mese copioase, cu multe feluri, este un dezastru din punct de vedere metabolic si glicemic.

Bem apa dupa sau inainte de masa?
Este preferabil sa ne hidratam inainte de masa si nu cand procesul de digestie este la inceput. Asadar, timp de o ora jumatate este bine sa evitam consumul de apa. Daca senzatia de sete este prea puternica, atunci inghititurile sa fie mici si dese.


4 Comentarii
  1. In sfarsit un articol bun pe tema asta! Descrie perfect modul meu de a ma alimenta si VA ASIGUR ca este foarte ok! Ma simt foarte bine si ma mentin slaba(nu piele si os ci exact asa cum trebuie) de foarte multi ani. Colegele ma intreaba mereu cum reusesc sa ma mentin ca mananc, cantitativ normal(a se intelege ca normal nu inseamna in exces) si merg doar o data pe saptamana la inot. Cand le povestesc cele scrise in acest articol nu ma cred ca doar atat fac. Tin sa precizez ca nu am probleme de sanatate care sa duca la obezitate(in acest caz cred ca este necesar si tratament) si ca am doar o tendinta de a ma ingrasa(cam cu 5-10 kg peste cat am acum). Insa respectand regulile de mai sus ma mentin ok. As mai adauga ca seara mananc doar fructe(oricate si orice) desi unii specialisti nu le recomanda. Mie imi este ft ok asa. Eu zic sa incercati cateva luni ca nu pierdeti nimic. Aveti grija de voi!

  2. Dragi fete,

    Va rog din suflet, nu mai purtati fuste mini, colanti, blugi stramti, sau orice altceva care va arata formele anatomice (cred ca intelegeti ce vreau sa zic).
    Este foarte periculos pentru ca: barbatii se excita cand va privesc, si acest lucru are consecinte foarte grave. In primul rand e pacat de moarte (pofta sexuala), adica pierd mantuirea, viata vesnica si vor ajunge in iad daca pana ce mor nu se caiesc si spovedesc impartasesc. Apoi, pot avea reactii neasteptate, care, de la caz la caz, se poate ajunge pana la a va pune viata in pericol.
    Apoi, merita oare aceasta expunere, prin care pierdeti pacea sufleteasca de a face de exemplu o plimbare in parc fara fluieraturi, vorbe obscene pe la spate, si alte asemenea?
    Nu e mai bine sa imbracati o fusta lunga (genunchii sa ramana acoperiti cand stati pe scaun), larga, lejera, de culoare deschisa sa zicem pentru ca e cald afara, care nu presupune nici un risc, nu excita absolut pe nimeni, si puteti sa profitati de o plimbare in pace, liniste, impacare sufleteasca, bucuria ca faceti un bine societatii, ca ajutati la o lume mai buna. Si de ce nu, ca impuneti o moda noua, a decentei, a bunului simt, a respectului fata de libertatea celorlalti, a pacii si a linistii sufletesti, plina de har si de roade pentru cer.
    Ce frumos este sa vezi fete imbracate decent, modest, care nu provoaca in nici un fel.
    Pentru mine e o adevarata bucurie sufleteasca.
    Daca v-a placut mesajul meu, nu ezitati sa-l transmiteti si prietenelor dvs.
    Multumesc,
    Cristian

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.