Slabitul dincolo de numaratul caloriilor

Slabitul nu se limiteaza la ce punem sau la ce nu punem in farfurie. El trebuie sa fie asociat unui stil de viata si respectarii unor reguli. Exista insa o serie de trucuri care ne vor veni cu siguranta in ajutor. Haideti sa vedem cum stam departe de caloriile in exces.

Cum cumparam?

Poate vei fi uimita sa afli, dar toate incep de la lista de cumparaturi. Daca dulapul tau geme de bomboane si dulceturi este greu sa faci fata tentatiei. Mai eficient este s-o suprimam din fasa. Ce e de facut? Fa-ti o lista de cumparaturi si limiteaza-te la ea. Scrie alimentele de baza precum: orezul integral, tonul, condimentele, file de pasare sau de peste, legume, lactate naturale, lapte degresat, fructe de sezon.

Un alt truc eficient in sensul ca te va obliga sa te limitezi la lista este sa iei la tine suma exacta de bani in care vei fi nevoita sa te incadrezi. In plus, vei face si economii. Nici n-avem idee cate alimente cumparam, fara sa avem nevoie de ele. De asemenea, evita sa intri in raioanele de dulciuri sau in cofetarii, stai departe de capcanele promotiilor.

Citeste si:  Care este machiajul potrivit pentru tine

Renunta la alimentele preparate, semipreparate sau rafinate (paine alba, cereale cu zahar). Descifreaza etichetele si opteaza pentru alimentele pe care sa le prepari singura, preferabil bio si integrale. Sunt mai satioase si au mai multi nutrienti.

Utilarea bucatariei

Pentru a-ti schimba obiceiurile culinare si pentru ca mancarea sa nu fie fada (sanatos nu inseamna fara gust), se impune o utilare corespunzatoare a bucatariei. Iata o lista de ustensile care nu trebuie sa lipseasca:
– tigai care permit prepararea fara grasime.
– oala pentru gatit la aburi.
– un wok
– un gratar
– rotisor pentru prepararea alimentelor la cuptor fara grasimi
– robot, mixer pentru prepararea supelor crema, a piureurilor, a sosurilor.

Citeste si:  Toamna este vremea merelor

Cum iti gatesti, asa slabesti

Pentru a-ti obisnui organismul cu o dieta lipsita de grasimi, este indispensabil sa variezi modalitatile de preparare a alimentelor. Incearca sa favorizezi:
– gatitul la aburi pentru peste, legume. Condimentele fac minuni si ai verde la ele.
– gratarul pentru peste, carne si legume.
– la cuptor.

Ce bem?
Un aport caloric important, de care adesea nu ne dam seama, il constituie bauturile. Consumul de lichide in sine nu slabeste, insa atenueaza foamea.

Apa minerala este recomandata. Are calorii 0, dar prezinta avantajul mineralelor de care organismul are nevoie. In aceasta categorie nu intra insa si apele aromate, care contin zahar sau indulcitori artificiali si care nu sunt deloc sanatoase.

Supele de legume sunt extrem de indicate, mai ales iarna. Hidrateaza si taie senzatia de foame, furnizandu-ne si vitamine.

Citeste si:  Temperament, comportament, miscare

Ceai si cafea, da! Dar cu moderatie. Pana la urma, si ceaiul, si cafeaua sunt excitanti, pot duce la cresterea nivelului de stres si ne pot perturba somnul. Daca le mai consumam si indulcite, dezavantajele cantaresc si mai greu. Iar cand spunem cafea, ne referim la cafea in forma ei traditionala (adica, fara alte ingrediente in afara de apa si… cafea). Cocktailurile tip Starbucks, pline de tot felul de topinguri, siropuri nu intra in aceasta categorie.

In schimb, sunt indicate ceaiurile medicinale. Nu au calorii, taie senzatia de foame, hidrateaza, iar virtutile plantelor nu mai trebuie amintite.
Sunt total interzise bauturile indulcite sau cele acidulate. Nu va lasati pacalite de bauturi precum smoothie-urile sau shakeurile. Pe langa fructe, au cantitati mari de zahar si grasimi din lapte, smantana etc.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.