Supermodele sau modele normale? Ce vrei sa vezi in reclame?

Please select a featured image for your post

Dove a depus eforturi considerabile sa schimbe felul in care lumea priveste „frumusetea” prin campaniile sale folosind modele cu burtica si celulita. La vremea sa, campania a fost considerata un succes de catre critici, si multe firme de haine/cosmetice au incercat sa copieze metoda. Insa un nou studiu controversat vrea sa contrazica aceasta practica. Pe scurt. Femeile de zi cu zi NU VOR sa vada alte femei care arata normal in revistele lor de frumusete. Vor sa vada tot supermodele.

Studiul a fost realizat de cercetatori de la Universitatea din Cologne si Universitatea Erasmus din Olanda. O serie de femei au fost invitate sa participe la cercetare, vand BMI-uri diferite (body max index). Aceste femei au privit reclame cu modele de siluete diferite si au raspuns la o serie de intrebari. Astfel, in urma compilarii rezultatelor, s-a ajuns la urmatoarele concluzii.

Citeste si:  Machiajul din spatele ochelarilor

– Femeile slabe, cu un BMI scazut s-au simtit mai bine dupa ce au vazut toate reclamele pentru ca se identificau cu modelele frumoase si slabe si se considerau mai frumoase decat modelele grase.
– Femeile grase, cu un BMI ridicat, s-au simtit mai prost dupa reclame deoarece se simteau mai urate decat modelele slabe si modelele mai grasute le-au adus aminte ca si ele au un corp nesatisfacator.
– In cazul femeilor cu un BMI in limitele normale, gradul de afectare al increderii de sine a oscilat cel mai mult, in functie de cat de diferit era corpul lor de corpurile vazute in reclame. Cert este ca daca vedeau femei cu un corp asemanator cu al lor, dar supraponderal, imediat se gandeau ca trebuie sa mai slabeasca pentru a nu ajunge „asa”.

Citeste si:  Indepartare vergeturi

„Credem ca este improbabil ca brandurile de frumusete sa obtina o cota de piata mai mare folosind modele supraponderale” a concluzioant Naomi Manderl, porfesor la WP Carey Scool of Business. „Cand femeile supraponderale privesc reclame cu modele slabe, vad ce diferenta exista intre acele corpuri si propriul corp, ceea ce duce la constientizarea faptului ca sunt intr-adevar supraponderale. Cand privesc reclame cu femei normale, observa asemanarile dintre siluete, iar asta la randul sau duce la constientizarea faptului ca au o greutate peste medie.”

Citeste si:  Cum sa-mi maresc sanii in mod natural?

In aceste conditii, orice reclama care foloseste un model va duce la o comparatie facuta chiar si in mod subconstient de catre consumatori. Se pare ca cel mai sanatos lucru pentru noi este sa ne uitam la reclame (tv sau print) fara nici un model!


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.