Tehnici de a scapa de ger

Please select a featured image for your post

Ce frumos ar fi fost ca Mos Craciun sa vina de printre nameti si anul acesta, insa se pare ca vremea are de gand total altceva, asa ca avem parte mai degraba de o iarna geroasa decat de o iarna blanda, cu troiene de zapada. De ger nu ne protejam doar punandu-ne flanele si paltoane groase, chiar si cele mai marunte gesturi, care ni se pare banale, ne pot proteja de gerul de afara si de consecintele lui nefaste. Gripa, virozele, degeraturile, toate sunt la moda iarna insa putem face cate ceva pentru a le preveni. Hraneste-te corespunzator! Desi iarna e cunoscuta pentru kilogramele in plus pe care ni le aduce, asta nu insamna sa ne infometam pe timpul iernii. NU conteaza atat de mult cantitatile pe care le mancam, ci ceea ce mancam. Din meniul zilelor de iarna nu trebuie sa lipseasca fructele, surse sigure de vitamine. De exemplu, consumati zilnic cel putin cate un kiwi, care este foarte bogat in vitamina C, pana la 100 mg de vitamina C/100 gr de fruct, ori vitamina C previne si combate eficient raceala. Un alf fruct bine reprezentat la categoria vitamina C este mango, care trebuie insa sa fie foarte bine copt, astfel incat sa i se simta bine aroma.
Trebuie sa alegem fructe tari si ferme, pe care sa la pastram la rece, astfel isi conserva toate vitaminele. Pe timp de iarna trebuie sa profitam la maxim de citrice – lamai, portocale, mangadrine, clementine, pomelo sau grepfruit, toate sunt incarcate de vitamine ca, B1 si B9, fibre si calciu. In plus, sunt foarte accesibile ca pret, se gasesc in toate magazinele si mai sunt si sarace in calorii, asa ca nu ataca silueta.
Citeste si:  Exercitii de toamna
Alt fruct pe care mai nou il gasim in price hypermaket si de care ar trebui sa profitam din plin este ananasul proaspat, care este bogat in substante nutritive pe care le conserva foarte bine datorita cojii sale foarte groase. Alegeti intotdeauna ananasul bine copt si preferati fructul proaspat in locul celui din compot, care este de multe ori procesat.
Citeste si:  Nutritie adecvata
Bea ceva cald! Ori de cate ori simti ca firgul te rapune, bea ceva cald, pentru a restabili echilibrul in organism. Fie ca este vorba de un ceai cald, de un vin fiert sau de o cana cu lapte, bauturile calde revigoreaza organismul si te feresc de raceala si degeraturi. Vinul cald este foarte indicat pe perioada iernii pentru ca pune sangele in miscare, stimuland inclusiv circulatia periferica, asa ca ne ajuta sa scapam de senzatia de maini si picioare reci. O bautura calda nu trebuie sa lipseasca nici de la micul dejun, cand puteti servi un ceai cald, care e cu atat mai eficient cu cat e indulcit cu miere si strecurati in el putina lamaie. La fel de bine prinde si un lapte caldut, cu miere si scortisoara. Importnat este sa nu iesiti niciodata din casa pe stomacul gol, in special dimineata, cand temperaturile sunt mult mai scazute. Organismul are nevoie de energie pentru a se incalzi, asa ca trebuie sa ii oferim combustibilul necesar. Fa miscare! Chiar daca nu iti vine sa iesi de sub plapuma, nu asta e solutia sa scapi de raceala iarna, dimpotriva! 30 d eminute de miscare in aer liber ar trebui sa fie litera de lege in fiecare zi. Echipati corespinzator in functie de vreme, cu fulari si manusi calduroase, va puteti plimba nestingheriti fara a va fi tema de raceli, mai ales daca nu va plimbati in locuri supraaglomerate, cum ar fi mall-urile.
Citeste si:  Dieta de slabire alkalina
Profitati si de sporturile de iarna, care va ajuta sa va puneti toti muscii in miscare (patinaj, schii, sanius) si care va mentin in forma. Mai ales ca iarna ziua este scurta, incercati sa faceti plimbarile dimineata sau la pranz, cand lumina este puternica si se stimuleaza secretia de melatonina, substanta care ajuta la reglarea ceasului nostru interior, astfel ca stim sa fim activi pe timp de zi si somnolenti pe timp de noapte. Daca stam tot timpul in pat sau in incaperi intunecoase, epifiza se deregleaza si cel mai probabil ne trezim cu o apartie groanica sau chiar cu o astenie de iarna sau o depresie.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.