fbpx

Tendinte in machiaj pentru 2011, de la P&G Beauty

Un sezon al contrastelor este, cu siguranta, si un sezon al juxtapunerilor in make-up, iar primavara/vara 2011 nu face exceptie. Orice extrema are nevoie de contrabalansare: minimal vs. maximal, masculin vs. feminin este de parere Pat McGrath, Global Creative Design Director pentru Max Factor. Maximal, cu o nota decadenta, reprezinta pentru Pat reintoarcerea la glamour – rujul rosu in tonuri diferite este accesoriul-cheie pentru Louis Vuitton sau poate avea o tenta usor dramatica la John Galliano.

Noul ideal feminin a fost conturat in culori calde in cadrul show-ului Nina Ricci; contrabalansand, Prada si Balenciaga au mizat pe look-ul masculin si au pus accent pe sprancenele bine definite si pe structura osoasa a fetei.

In prezentarile Dolce&Gabanna, Bottega Venetta si Stella McCartney a dominat look-ul minimalist, natural si tineresc, designerii jucandu-se cu tonuri neutre si accente luminoase.

Volumul culorilor poate fi dat la maxim, fie ca vorbim despre vibratia luminoasa a acestora pe buzele si ochii manechinelor la Dior si Loewe, fie ca ne referim la stralucirea metalica a pleoapelor la Prada, Valentino, John Galliano si Louis Vuitton.

MINIMAL.In acest sezon nu exista multifatetare si nici accente spune Pat. Cea mai noua abordare a machiajului minimalist porneste de la fizionomie si pune accentul pe frumusetea naturala, asa cum am vazut la Calvin Klein, Stella McCartney si Versace. Pentru Calvin Klein, look-ul „super minimalist” inseamna gene bine definite si aspectul nude al buzelor. Stella McCartney tinde sa mizeze cu fiecare sezon mai mult pe clasic-modern: ten luminos, obraji usor imbujorati si sprancene indraznete. Look-ul minimalist pare a fi o revenire la frumuseÅ£ea anilor ’90, atunci cand nuantele naturale pentru obraji, ochi si buze se armonizau perfect. Tenul imaculat, genele perfecte si buzele hidratate au fost ingredientele perfecte pentru o aparitie fresh.

Citeste si:  Ghidul pielii perfecte

foto

Pentru mai multe fotografii, click aici.

MAXIMAL. Exuberant, dramatic, decadent si stilizat – sunt patru cuvinte care trebuie sa incluse in vocabularul acestui sezon pentru a putea descrie ideea de “maximal beauty”. Muza lui John Galliano pentru SS/2011 a fost o artista cunoscuta a Parisului – Maria Lani. Prin urmare, pe catwalk au defilat ochi bine conturati cu accente sidefate, sprancene creionate, pometi schitati in roz si buze in culori intense si catifelate. Decadenta continua, iar pentru Louis Vuitton tema anilor ‘70/’40 cu accente orientale este prezenta in nuantele visiniu-burgund ale buzelor si in ochii machiati intens cu ciocolatiu si auriu. Miu Miu a adus pe catwalk “faima si celebritate”, iar Pat transpune aceasta tema in rosul accentuat al buzelor si in conturarea ochilor cu ajutorul genelor false.

Pentru mai multe fotografii, click aici.

RED AND GLAMOUR .Au fost nenumarate show-urile din acest sezon unde rujul rosu si-a demonstrat din nou puterea. Descriind multitudinea de nuante si texturi de rosu care au defilat pe podium, Pat spune ca rosul a inceput sa fie din nou modern. Fiind un element-cheie al unui look glamouros, am regasit buzele rosii in prezentarile Dior – unde muza a fost Bettie Page, Gucci – cu glamul anilor ‘70, la Miu Miu, Viktor&Rolf, Twenty8Twelve si Givenchy. Dar glamorous beauty nu inseamna doar buze rosii, ci un intreg machiaj care accentueaza fiecare trasatura. Pentru Dior, aceasta se translateaza in farduri de ochi stralucitoare si eye liner negru; in buze-cirese si ochii puternic rimelati la Gucci; sau in farduri argintii si sprancene bine conturate cu o tenta de retro-clasic (Prada).

Citeste si:  Ce mancam dupa ora 5

foto

COLOUR REFRESH. Explozia de culori si de nuante stralucitoare este semnul ca primele doua anotimpuri sunt aici, iar toate marile capitale ale modei le sarbatoresc prin culoare. Daca Dior a mizat pe culori tropicale, specifice Pacificului de Sud, folosind farduri de ochi in nuante extrem de vii, Nina Ricci a adus pe pleoape bogatia cromatica a serbetului de zmeura. Pastrand acelasi registru, prezentarea Loewe a fost ca o explozie de bomboane colorate, fiind folosite culori vesele pentru un machiaj stralucitor al ochilor si buzelor, perfect pentru zilele de vara.

Pentru mai multe fotografii, click aici.

PRECIOUS METALS. O tusa stralucitoare, cu accente metalice, pune in valoare trasaturile fetei si constituie una dintre tendintele-cheie ale colectiilor primavara/vara. O abordare futurista, in nuante si texturi pretioase, metalice, am intalnit atat la Prada – unde Pat a optat pentru un argintiu-stralucitor, pentru a da expresivitate ochilor, cat si in prezentarea Valentino – unde rezultatul make-up-ului smokey eyes, realizat in nuante de gri, a fost unul iesit din comun, sau intr-un context retro, ca in showul Galliano – unde nuantele de gri metalic au dramatizat voit look-ul. Auriul metalizat juxtapus nuantelor mate a creat efecte tridimensionale: in show-ul Louis Vuitton s-a dorit ca ochii sa reflecte iluzia glam-ului, plina de dramatism. Atunci cand e utilizat intr-un mod simplist, ca un splash de lumina, auriul demonstreaza ca este extrem de usor de folosit pentru a realiza un make-up luminos (Anna Sui).

Citeste si:  Ce sa mananci la micul-dejun

Pentru mai multe fotografii, click aici.

MASCULIN VS. FEMININ. Atunci cand discrepanta dintre trasaturile masculine si cele feminine este evidentiata prin make-up, aceasta poate fi un argument extrem de bun pentru redefinirea sexualitatii. Noua tendinta, care are ca punct de pornire “boyish beauty”, deriva in rebeliunea cu accente punk a colectiilor Balenciaga, Prada si Givenchy; ideea unei frumuseti masculine a fost explorata in prezentarea Prada, unde au fost folosite fotomodele cu osatura sculpturala a fetei, spancene bine definite, drepte, nu foarte feminine, fiind redusa mult accentuarea trasaturilor prin machiaj. La polul opus al trendului masculin se afla exprimarea supra-feminitatii, intalnita la Nina Ricci, unde frumusetea clasica a fost pusa in valoare cu ajutorul culorilor pastelate, a sprancenelor arcuite, in nuante delicate. La D&G, frumusetea tematica in stilul „petrecere in gradina” a completat trendurile printr-un make-up fresh, in nuante de piersica, in timp ce, in show-ul Anna Sui, muza a fost de o delicatete extrema, feminina. La Calvin Klein, fiecare trasatura a fost evidentiata subtil, prin crearea unui make-up feminin si contemporan, care pune in valoare esenta oricarei femei.

Pentru mai multe fotografii, click aici.

3 Comentarii

Lasă un răspuns la Irina Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.