Totul despre vitamina A

Vitamina A protejeaza pielea, mucoasele, ochii, contribuie la dezvoltarea oaselor si a smaltului dentar. Ajuta la functionarea ficatului si a tiroidei, are un rol in metabolismul proteinelor, lipidelor si glucidelor. Vitamina A (sub forma de retinol) repara tot.

Unde se gaseste: ficat, lactate, peste, galbenus de ou. Morcovul, faimos pentru continutul bogat de vitamina A, nu contine de fapt vitamina pura (retinolul), ci beta-caroten sau pro-vitamina A, care este transformat de organism in retinol. Acelasi lucru este valabil pentru multe alte fructe si legume: spanac, dovleac, rosii, cartofi dulci, mango, caise.

Daca ai riduri sau linii fine datorate expunerii la soare, retinolul le poate face sa dispara. Retinoizii sunt cunoscuti pentru proprietatile lor de a preveni si trata pierderile de colagen din tesuturi. (Expunerile la razele UV duc la diminuarea colagenului de tip I si III in 24 de ore.)

Citeste si:  Dinti albi si stralucitori

Iti recomandam vitamina A uleioasa, gasita in farmacii, pentru diversele nevoi ale pielii tale. O poti include in crema ta preferata de fata sau intr-o masca naturista, creata de tine chiar acasa!

Cea mai potrivita pentru ingrijirea tenului primavara si pentru prevenirea deshidratarii acestuia este masca pe baza de galbenus de ou, ulei de masline si vitamina A. Se amesteca bine galbenusul de ou cu uleiul de masline si se adauga 15 picaturi de vitamina A, iar pasta obtinuta se pastreaza pe tenul curatat, timp de 20 de minute. Rezultatul este uimitor, iar pielea ta va fi infinit mai catifelata!

Citeste si:  Cum eliminam "coaja de portocala"?

Provenit din fructele arborelui african de shea, untul de shea are multiple intrebuintari in cosmetica datorita continutului sau bogat in vitamina A, cat si unei structuri unice a acizilor grasi, ce il recomanda in tratarea pielii uscate, a dermatitei si a altor afectiuni dermatologice ce au ca efect uscarea si deshidratarea pielii. Untul de shea, cunoscut si sub numele de unt de karité, are de asemenea un continut ridicat de acizi grasi, vitamina A si vitamina E – necesare pentru amentine elasticitatea si a proteja pielea de factorii de mediu si de radicalii liberi. Foloseste-l pentru rolul extrem de benefic în diminuarea ridurilor, hidratarea pielii, reinnoirea celulelor si stimularea circulatiei.

Citeste si:  Hidratare ideala pentru vara

Pentru par poti incerca o masca ce combina vitamina A cu mai multe uleiuri. Pentru aceasta reteta naturista, vei avea nevoie de 6 linguri ulei masline, 5 linguri ulei ricin, 3-4 linguri vitamina A uleioasa, 4 fiole vitamina C si un galbenus de ou. Toate acestea (cu exceptia uleiului de masline si oului) se gasesc in farmacii.

Cum aplici masca? Inainte de baie, se uda parul foarte bine, se sterge si se maseaza cu aceasta compozitie, insistandu-se 2-3 minute la varfuri. Apoi se strange parul si se acopera cu ceva (casca sau prosop), lasand solutia sa patrunda timp de 30 – 60 de minute. Ulterior, se clateste si se spala parul in mod normal.


3 Comentarii
  1. Eu am renuntat la expunerile la soare – oricum nu sunt o persoana innebunita sa stea la plaja si pielea mea arata mult mai bine ca in alte veri… plus, ca am incercat si mastile cu vitamina A si intr-adevar, sunt eficiente, le recomand

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.