Un bronz sanatos !

Asa cum deja ne-am obisnuit in ultimii ani sa urmarim miturile rand pe rand desfiintate si conceptiile despre anumite practici sau produse transformate in adevarate campanii de combatere a acestora, iata ca si vechea perceptie a bronzului ca semn al sanatatii si vitalitatii este aprig combatuta de specialisti, batindu-se moneda nu doar pe riscul de cancer al pielii printre factorii principali ai caruia se afla statistic dar si pe efectele negative pe care le are asupra tenului, favorizand aparitia ridurilor si imbatranirea prematura. ‘Nu exista bronz sanatos!’ sustin tot mai multi specialisti – si cine suntem noi sa-i contrazicem? Cert este ca, sanatos sau nu, ne place si nu exista semne ca s-ar urmari renuntarea la baile de soare sau la moda aramiului fermecator. Exista insa metode eficace de protectie impotriva efectelor nocive ale soarelui – arsuri, insolatie, deshidratare – pe care le vom trece in revista in cele ce urmeaza in spiritul reducerii riscului la statutul de potential si atat.

– Utilizam o crema – ecran cu factor de protectie de minim 15 SPF pe toata suprafata expusa – inclusiv BUZE (nu neaparat doar cand mergem la plaja, ci si in zilele obisnuite de vara cand iesim cu treaba din casa – chiar daca afara este relativ innorat)

Citeste si:  Ingrijirea buzelor

– Daca plecam la plaja nu uitam sa aplicam crema protectoare de acasa si eventual mai aplicam un strat subtire cand ajungem acolo (doua straturi subtiri sunt de preferat in locul unuia gros); repetam aplicarea cel putin o data la doua ore si dupa fiecare iesire din apa – persoanele care transpira foarte mult in special trebuie sa repete procedura mai des;

– Expunerea la soare o facem treptat, tinand cont de tipul de piele pe care il avem (persoanele cu ten deschis sunt cele mai expuse riscului de arsuri) – in prima zi 10 minute, a doua 20 de minute si tot asa, chiar daca utilizam o crema cu factor de protectie foarte mare – asta nu inseamna ca putem sta nelimitat la soare!!!!

– Atentie la zonele care sunt mai expuse arsurilor: nas, talpi, urechi, zona din spatele genunchilor, frunte, umeri – pe acestea aplicam mai des lotiunea de protectie, sau optam pentru produse speciale, care ofera o protectie mai mare (cum sunt stick-urile)

Citeste si:  Noutati in manichiura pentru primavara

– Nu facem plaja intre orele 12 si 17 si evitam sa depunem efort in plin soare in acest interval, cand intensitatea ultravioletelor este ridicata – umbrela, hainele, norii nu sunt metode eficace de protectie in acest caz (nisipul reflecta peste 17% din radiatii, umbrela are are grad de protectie 5, copacii – pana la 12, in functie de desimea frunzisului, hainele protejeaza in functie de materialul din care sunt confectionate – bumbacul retinand pana la 70% din razele ultraviolete pe cand matasea, nylonul sau jereseul doar 20%, nici atat daca sunt udate iar prin nori trece o cantitate suficienta de ultraviolete pentru a produce arsuri ale pielii)

– Ne expunem la soare tinand cont de medicamentele pe care le-am luat, stam mai putin daca am luat diuretice, antihistaminice, unele anticonceptionale – acestea fiind cunoscute pentru reactiile de fotosensibilzare pe care le produc.

– Cosumam cat mai multe legume proaspete, salate, fructe (mai ales citrice) care contin antioxidanti (vitaminele A, C si E) ce combat radicalii liberi (stiut fiind faptul ca acestia au un rol important in imbatranirea pielii). Legume precum morcovul sau rosia faciliteaza bronzarea chiar si in cantitati mici – pigmentii din continutul acestor legume stimuleaza activitatea melanocitelor (celule ce dau culoare pielii) usurand astfel bronzarea acesteia.

Citeste si:  Cateva zeci de minute pentru o piele frumoasa

– Evitam sa bem alcool (accelereaza deshidratarea, crescand riscul insolatiei) sau cantitati mari de cafea sau ceai – consumam cat ai multa apa plata sau minerala si sucuri naturale de fructe si legume; in zilele caniculare sau la plaja bem lichide la fiecare 15-20 de minute, chiar daca nu ne arde buza de sete. Cea mai usoara metoda de verificare a consumului optim de lichide este urina (trebuie sa fie limpede si deschisa la culoare)

– Purtam ochelari de soare cu protectie UV si palarie (care sa protejeze atat fata, cat si ceafa)!

– Este recomandat sa ne imbracam cu haine largi, in culori deschise – de preferat din bumbac sau in.

– Facem cat mai multe dusuri pentru a ne racori si nu uitam sa aplicam crema dupa plaja sau dus pentru pastrarea nivelului de hidratare al pielii la nivel optim.


Un comentariu
  1. eu am pielea mai sensibila si de cate ori stau la soare ma inrosesc ca un rac..pana la urma m-am convins ca soarele oricum nu-i bun pentru ten sau piele! si in ceea ce priveste cremele protectoare nu prea am gasit una care sa fie prea eficienta…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.