Alimente benefice

Nuci
Iata o excelenta sursa de vitamina E si proteine care, ca un fel de extra bonus, nu contine nici colesterol. O serie de cercetari realizate in strainatate au pus in evidenta faptul ca persoanele care mananca frecvent nuci sunt mai putin expuse riscului de a face un atac vascular.
Sub ce forma le poti consuma:
-La micul dejun, poti opta pentru un bol cu cereale si iaurt, peste care sa presari din belsug nuca macinata: de asemenea, miezul de nuca da o savoare deosebita daca este adaugat in diferite salate.
-Prajit simplu, miezul de nuca este foarte „spornic” atunci cand stai la televizor. Vorba aceea: daca tot nu poti sta fara sa rontai ceva, macar sa fie cat mai sanatos.
-Prepara-ti singura un desert simplu, delicios si fara calorii. Intr-un castron, amesteca bine o jumatate de banana pasata, o ceasca de iaurt degresat, un sfert de ceasca de miez de nuca si, optional, doua lingurite de zahar. Combinatia este sanatoasa, savuroasa si nu se va resimti la cantar.
Peste
Consumul frecvent de peste asigura organismului necesarul de acizi grasi omega-3, care au rol in prevenirea hipertensiunii arteriale, inlesnesc digestia si favorizeaza secretia unor hormoni importanti pentru organism. Se recomanda, indeosebi, sardinele, tonul si macroul.
Sub ce forma il poti consuma:
-Este indicat ca de doua ori pe saptamana sa mananci peste
-Cand iti pregatesti o salata, este de preferat sa folosesti peste in loc de carne de pui.
Ulei de masline
Acesta este foarte bogat in grasimi monosaturate, antioxidanti si vitamina E. Protejeaza organismul impotriva afectiunilor cardiace si regleaza colesterolul. Tolerat foarte bine de catre stomac, faciliteaza digestia si poate preveni anumite afectiuni, precum gastrita sau ulcerul.
Sub ce forma il poti consuma:
Cel mai indicat este uleiul extra virgin si il poti folosi pentru orice tip de salata. Dar, in pofida numeroaselor sale calitati, nu ar trebui nici sa exagerezi; este destul de bogat din punct de vedere caloric.
Fructe si legume
Nu puteau sa lipseasca din aceasta lista, nu-i asa? Ar trebui sa le consumi zilnic. Dintre fructe, cele mai recomandate sunt: capsunile, zmeura, afinele, coacazele, murele, ciresele si merele. In ceea ce priveste legumele, axeaza-te pe spanac, broccoli, cartofi, morcovi, dovleac, usturoi, rosii si ceapa.
Sub ce forma le poti consuma:
-Gustarea cu cereale, pentru care multi dintre noi optam dimineata, poate fi asezonata cu fructe – proaspete sau uscate.
-Salatele de legume nu ar trebui sa iti lipseasca; pentru un plus de satietate, poti adauga mici cubulete de paine prajita. Cu siguranta, in urmatoarele cateva ore vei fi plina de energie.

Citeste si:  Adauga stralucire look-ului tau de Sarbatori

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.