Cum sa faci exercitii sigur si eficient

Exercitiile fizice sunt o modalitate dovedita prin care poti sa atingi si sa mentii o greutate corporala sanatoasa, sa iti cresti energia si chiar sa iti imbunatatesti starea de spirit. Totusi, daca sunt facute intr-un mod necorespunzator, ranile pot aparea – anumite dintre ele chiar cu consecinte pe viata.
Exercitiile ar trebui sa fie sigure, asta este ceea ce ne spun expertii in materie de fitness.
Pentru a te asigura ca nu iti vei face singura rau abordand exercitiile fizice intr-un mod necorespunzator, iata cateva sfaturi fundamentale de care trebuie sa tii cont:
1. Nu exagera. Fa exercitii moderat, nu in exces. Aceasta este cheia. Inainte de a incepe orice program, consulta-ti medicul pentru a te asigura ca activitatile de workout dorite sunt sigure si potrivite pentru tine.
2. Poarta hainele potrivite. Pantofii si hainele potrivite pentru activitatea respectiva, mediul si clima sunt elemente de siguranta esentiale. Indepartarea bijuteriilor ar fi recomandata.
3. Incalzeste-te inainte de a face intinderile. Incalzirea pregateste corpul pentru activitatea fizica. Creste bataile inimii si sporeste circulatia sangelui, in timp ce incalzeste muschii, tendoanele, ligamentele si incheieturile, reducand riscul aparitiei unor intinderi.
4. Fa intinderile in mod prudent. Acestea trebuie sa fie executate usor, lent si cu mare atentie pana ajung in punctul tensiunii muschilor. Stai acolo10-20 de secunde si apoi elibereaza usor.
5. Bea apa in mod constant. Atunci cand faci exercitii trebuie sa fie suficient de multa apa pentru a preveni deshidratarea, oboseala – mai ales cand faci exercitii afara. Ramai hidratata pentru a face exercitiile mai bine.
6. Nu forta nota. Odihneste-tr atunci cand esti obosita, ametita, nu mai poti sa respiri sau ai anumite dureri.
7. Linisteste-te. Redu miscarii si intensitatea exercitiilor in ultimele 10 minute ale workout-ului.
8. Programeaza zilele libere. Zilele libere vor permite muschilor, tendoanelor si incheieturilor sa se recupereze in mod corespunzator si sa se pregateasca pentru o alta serie de exercitii. Pauza mentala iti va face de asemenea bine.

Citeste si:  Dieta celor doi S: supe si salate

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.