Dieta atletilor

Atletii depind de corpurile lor pentru a face fata provocarilor competitiei fizice si prin urmare trebuie sa acorde o atentie mare alimentelor pe care le consuma. Nutritia pentru atleti nu numai ca este vitala pentru atingerea performantelor optime, dar este de asemenea importanta in prevenirea ranilor din sport.
Un atlet are nevoie de ” combustibil” pentru a performa bine, fie ca discutam despre alergat, inot, mers pe bicicleta sau joc in echipa precum baschet sau fotbal. Carbohidratii asigura sursa esentiala de energie pentru atleti acordandu-le glucoza, care este folosita direct de muschi pentru energie.
Fiecare atlet are nevoie de o dieta echilibrata si asta include si ceva grasimi. Desi carbohidratii asigura cea mai mare energie pentru atleti, grasimea este de asemenea folosita de organism ca si combustibil. Grasimea este in special folositoare pentru atletii de maraton sau alergatorii de distante lungi. Dupa ce fac exercitii fizice mai mult de o ora si corpul foloseste carbohidratii, atunci el va trece mai departe la arderea grasimilor pentru combustibil.
Proteinele sunt de asemenea o parte importanta in dieta unui atlet pentru ca ajuta la construirea si sustinerea muschilor. Sursele nutritive de proteine includ peste, carne, mazare si alune. Vegetarienii isi iau proteinele necesare din alune, mazare, chili si unt de arahide.
Este important pentru atleti sa manance o varietate de alimente pentru a avea o nutritie corespunzatoare pentru a putea performa. Atletii ar trebui de asemenea sa manance o dieta echilibrata care include legume, fructe, lactate si carne. Ei ar trebui sa incerce sa evite mancarurile procesate si cele cu foarte multe grasimi. De asemenea, este important pentru ei sa consume multe lichide, in special apa, sa ramana hidratati si sa nu faca febra musculara.

Citeste si:  Pantoful momentului: Platforme cu tocuri cui

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.