Dieta de toamna

Please select a featured image for your post

Acum ca sezonul zilelor calde s-a terminat, este momentul potrivit pentru a incepe sa te gandesti si sa planifici o strategie de nutritie corespunzatoare. Dieta de toamna ar trebui sa ne protejeze organismul de virusii de sezon si de vremea rece, dar in acelasi timp nu ar trebui sa ne ingrase. Bineinteles, nu exista alimente interzise pentru acele persoane care nu au probleme cu kilogramele in plus sau cu nivelul ridicat al colesterolului. Totusi, in orice situatie este recomandat sa alegem alimentele pe care le consumam cu intelepciune.
Toamna este anotimpul in care depozitam alimente, legumele si fructele se gasesc din abundenta, nucile si semintele se usuca si sunt gata sa fie puse deoparte. Dieta de toamna este foarte importanta pe masura ce ne ajuta sa ne centram energia si sa ne pregatim organismul pentru vremea rece. Mai jos, poti sa gasesti cateva sfaturi pentru acele persoane carora le pasa de nutritia lor si vor sa urmeze cel mai eficient plan de dieta de toamna.
1. Adauga mese calde dietei tale zilnice. Atunci cand vantul toamnei se raceste si incepe sa sufle cu putere, nu este nimic mai bun decat o farfurie cu supa fierbinta sau un bol cu orez cald cu legume. Incearca sa mananci supa calda de legume in fiecare zi, pentru ca este foarte sanatoasa.
2. Adauga cantitati rezonabile de grasimi dietei tale de toamna. Grasimile sunt componente esentiale care joaca un rol important in incalzirea organismului, asa ca daca nu vrei sa iti fie frig tot timpul, ar trebui sa adaugi grasimi dietei tale. Totusi, alege o abordare inteligenta si foloseste doar grasimi sanatoase, precum cele care pot fi primite de la peste.
3. Adauga cartofi dietei tale zilnice. Daca vara tindem sa ne bucuram de o varietate de mesele proaspete si light, toamta este timpul pentru ceva care ne da mai multa energie si ne ajuta sa ne pastram caldura organismului. Bineinteles, nu trebuei sa mananci cartofi prajiti sau chipsuri pentru a-ti fi cald, dar consumarea catorva cartofi fierti sau copti cu legume sau sosuri poate sa fie de folos sistemelor noastre digestive si cardiovasculate. Mesele cu cartofi au un numar de avantaje: sunt ieftini, simpli, si variati. In afara de asta, cartofii sunt o sursa minunata de vitamina C si minerale esentiale.
4. Controleaza consumul de zahar si de alimente dulci. Atunci cand noptile calde si relaxate de vara fac locul zilelor reci si ploioase de toamna, avem tendinta sa devenim putin deprimati si melancolici. Iata de ce multe dintre noi incep sa manance multa ciocolata, prajuturele, torturi si alte alimente dulci. Pentru a ne proteja de efectele negative ale consumului excesiv de zahar, pastreaza o farfurie zdravana de fructe uscate, morcovi, mere si, in final, ciocolata amaruie.

Citeste si:  Exercitii pentru toata lumea

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.