Dieta Dukan

Originile dietei Dukan

Acest regim alimentar a fost creat de doctorul francez, Pierre Dukan, si se adreseaza persoanelor obeze disperate sa slabeasca. Cu alte cuvinte, cu cat este mai gras, cu atat vei avea mai multe avantaje de pe urma acestei diete. Doctorul si-a scris cartea bazandu-se pe experientele sale cu pacientii supraponderali si cu problemele tipice.
Datorita unui pacient in mod particular preocupat cu alegerile sale alimentare – un gurmand in materie de carne- Dukan s-a axat pe proprietatile aproape magice ale proteinelor. Cercetand mai mult in subiect de-a lungul anilor. a stabilit anumite reguli care functioneaza chiar si pe cele mai incapanate excese de kilograme.
Dieta se bazeaza pe proteine si s-a numit initial Dieta Protal, totusi acest nume pare sa fie abandonat in favoarea numelui de Dieta Dukan.

Reguli simple ale dietei proteice

Un lucru pe care doctorul francez l-a descoperit la pacientii sai era faptul ca regulile simple functioneaza cel mai bine. Evitand obsedarea cu ceea ce pacientul mananca si cand mananca este primul pas. In afara de numaratul caloriilor sau punctelor, dieta Dukan este bazata pe o lista foarte restrictiva de produse pentru fiecare din fazele sale. In timp ce regulile sunt simple, ele sunt si restrictive.
Alimentele permise la inceput sunt:
– carne (de vita, vitel)
– carne de pui ( fara piele si excluzand gastele si ratele)
– sunca slaba
– peste si fructe de mare
– produse lactate fara grasimi
Consumul de lichide trebuie sa fie ridicat la 2-3 litri pe zi. Desi este recomandata in principal apa, poti consum de asemenea si ceai si cafea, fara zahar insa sau indulcitori, precum si bauturi care nu contin zahar, precum Coca-Cola Zero.

Citeste si:  O piele luminoasa incepe cu...exfolierea!

Lupta cu foamea

De cele mai multe ori principala plangere a oamenilor supraponderali care incearca sa tina o dieta, este ca se simt infometati in mod constant. Aceasta dieta bogata in proteine le-a dovedit oamenilor ca se pot simti satui. Ca un efect negativ, ei scad consumul final de calorii.
Dieta apartine tipului de regim ” cat poti manca” . Fraza poate sa fie deseori neinteleasa, sau inteleassa gresit. Oricine a incercat acest tip de dieta va realiza rapid ca se simt plini mai repede decat au crezut. Desi cel mai mare beneficiu al acestei regule este confortul psihologic de a stii ca nu este nevoie sa te infometezi.

Citeste si:  Dieta South Beach - argumente pro si contra

O solutie de slabire pe termen lung

Ceea ce este aproape unic la dieta Dukan este faptul ca este o abordare incredibila. Regimul consta in patru faze:
– Faza de atac – slabirea initiala
– Faza de slabire – dureaza pana telul de kilograme este atins
– Faza de stabilizare – previne efectul yo-yo
– Faza de croaziera – stagiul final de viata
Primele doua sunt concentrate in a da jos kilogramele in plus in mod consistent. Nu te lasa pacalita, totusi, intrucat programul nu ofera slabiri peste noapte.
Urmatoarele doua faza sunt create pentru a preveni luarea din nou in greutate.
Dukan a descoperit ca intoarcerea la obiceiurile vechi este doar jumatate de problema. Daca corpul incepe sa manance normal prea devreme, chiar daca sunt obiceiuri sanatoase, inca actioneaza ca si cand ai fi la dieta. Asta inseamna ca inca mai ai sanse sa revii la noral. Fazele finale sunt menite sa previna acest lucru si sa ghideze oamenii urmand dieta Dukan prin aceasta perioada sensibila.

Citeste si:  Aplicarea corespunzatoare a machiajului (video)

Riscurile dietei

La fel cum se intampla cu orice dieta, exista si riscuri, in special atunci cand incerci sa slabesti foarte mult.
Dieta Dukan nu este pentru toata lumea. Daca iubesti carnea, produsele lactate, atunci poate sa fie interesanta. Altfel, poate sa fie un chin.

Rezultatele dietei Dukan

La fel cu popularitatea dietei a crescut si numarul povestilor de succes.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.