Diete colorate ajuta in prevenirea bolilor

Ati auzit vreodata de mitul irlandez care spune ca la capatul fiecarui curcubeu se afla un vas de aur ? Desi s-ar putea sa nu fie nimic adevarat in aceste povestiri cu spiridusi mici si verzi, ar putea fi ceva semnificativ in ideea de a alerga dupa curcubee, mai ales atunci cand vine vorba de ce mananci. Conform unui studiu recent, o dieta bogata in fructe si legume colorate este secretul unei sanatati de invidiat.

Cercul pentru o sanatate infloritoare

Ani de zile dietele americane au fost facute in special in urma recomandarilor din piramida mancarurilor. Toamna trecuta, cercetatorii de la centrul UCLA pentru Nutritie au dezvaluit Cercul Culorilor pentru o sanatate infloritoare. Aceasta noua abordare a nutritiei subliniaza importanta consumului de fructe si legume puternic colorate. Cercul culorilor se bazeaza pe cercetari recente care asociaza substantele din fructele si legumele colorate cu diminuarea riscului anumitor boli.

Citeste si:  Reguli de slabit care ar trebui incalcate

Cercul se imparte in 7 grupe care includ :

Rosu: rosii, pepeni verzi,grapefruit roz.

Rosu-purpuriu : capsune, afine, merisoare, struguri.

Portocaliu : morcovi, dovleci, dovlecei, caise, pepeni galbeni.

Portocaliu-galben : citrice, piersici, papaya, ananas, nectarine.

Verde : broccoli, varza de Bruxelles, varza, napi, conopida, macris de balta.

Galben-verde : spanac, ceapa verde, avocado, mazare si fasole verde.

Alb-verde : usturoi, ceapa, hasme, praz si arpagic.

Pigmenti puternici

Oamenii de stiinta cred ca pigmentul fructelor si al legumelor contine anumiti componenti care impiedica bolile si va mentin sanatatea. De exemplu, substanta care coloreaza rosia are rol antioxidant si scade riscul de boli cardiace si cancer la prostata. Cu cat mancarea este mai intens colorata, cu atat detine mai multe proprietati de a lupta impotriva bolilor. Legumele fara culoare contin intr-adevar pigmenti care ne protejeaza impotriva bolilor, dar fara indoiala culoarea conteaza. S-a demonstrat ca ceapa alba intareste sistemul imunitar, scade colesterolul si protejeaza impotriva bolilor de inima, insa ceapa rosie si galbena are mai multi nutrienti.

Citeste si:  Crearea buclelor soft romantice (video)

Ce poate face culoarea

Realizarile stiintifice care au stat la baza Cercului culorilor continua sa creasca. Cele mai promitatoare cercetari provin din studii efectuate pe afine. Un studiu facut de Tufts University arata ca din cele 40 de fructe si legume analizate, afinele au cel mai mare continut de antioxidant. Cercetatorii cred ca substanta care da culoare afinelor ar putea fi un antioxidant puternic in lupta impotriva cancerului.

Cercetatorii de la Tufts au descoperit deasemenea ca sobolanii mai batrani carora li s-au administrat extracte de afine au avut rezultate mai bune la testele de memorie si coordonare. Acum legatura dintre afine si memoria imbunatatita este studiata la persoanele mai in varsta.

Citeste si:  Ponturi de ingrijire pentru parul gras

Alte legume sau fructe care intaresc organismul :

Zmeura si capsunele : cercetatorii de la Indiana University si Ohio State University au descoperit ca zmeura si capsunele opresc cresterea celulelor canceroase la colon si esofag la sobolanii expusi fumului de tigara carcinogen.

Morcovii, dovleceii si cartofii dulci : Nurses’ Health Study a descoperit ca femeile care au consumat o buna parte din aceste legume au cel mai scazut risc de cancer la san.Aceste legume contin caroten.

Spanacul si broccoli : aceste legume contin cantitati mari de vitamina K. Framington Heart Study a descoperit ca femeile si barbatii mai in varsta, cu o ratie bogata de vitamina K au suferit mult mai putine fracturi de sold. Se stie, deasemenea, ca spanacul, care contine luteina, lupta impotriva degenerarilor maculei oculare.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.