Exercitii de iarna

Este foarte important sa te pastrezi activa pe toate perioada anului, indiferent de anotimp. Dar, se pare ca multe persoane uita total de activitatea fizica in perioada rece.
Temperaturile scazute de afara nu reprezinta o scuza pentru a inceta programul de antrenament. Exista exercitii si activitati variate si poti alege daca sa faci miscare sub cerul liber sau in interiorul casei.
Daca alegi sa infrunti vremea urata si te antrenezi in aer liber, iata cateva sfaturi pe care le poti gasi utile.
1. Incepe prin incalzire. O incalzire corecta este foarte importanta. Temperaturile scazute pot afecta elasticitatea muschilor si astfel esti mai predispus accidentarilor.
2. Echipamentul. Alege haine in care sa te simti confortabil si care sa te protejeze de frig. Poti opta pentru cele pe care le poti indeparta atunci cand iti este foarte cald.
3. Fara transpiratie. Este gresit sa gandesti ca pentru un bun antrenament trebuie sa transpiri cat mai mult. Trebuie sa eviti transpiratia pentru ca hainele se vor umezi si astfel vei simti frigul.
4. Nu te dezbraca de toate hainele imediat ce ai intrat in casa. Desi poate fi tentant sa-ti arunci toate hainele odata ce ai intrat pe usa, trebuie sa acorzi putin timp corpului tau sa se adapteze. Hipotermia dupa antrenament este posibila. Acest lucru are loc atunci cand temperatura corpului tau scade rapid.
5. Hidratarea. Iarna, este la fel de important sa-ti pastrezi corpul hidratat ca si in timpul verii, cand te antrenezi.
Daca numai gandul ca trebuie sa iesi din casa si sa faci exercitii te sperie, poti opta pentru activitati care nu te obliga sa infrunti temperaturile de afara. Iata cateva sfaturi.
1. Abonament la sala. Gaseste-ti un partener si mergeti impreuna la sala de gimnastica din apropiere. Acolo vei gasi ajutor si exercitii fizice variate.
2. Construieste o sala de gimnastica chiar la tine acasa. Nu trebuie sa fie formata din aparatura complicata si scumpa. Cateva greutati, o minge de fitness si o coarda pot fi tot ce ai nevoie.
3. Locuiesti la bloc? Foarte bine. Uita de lift. Urca si coboara scarile timp de 20 de minute zilnic si rezultatele nu vor intarzia sa apara.
4. Nu doar vara poti inota la piscina. Gaseste o piscina acoperita si incearca cateva exercitii de aerobic acvatic, inotul sau doar plimbarile prin apa.
5. Viziteaza o librarie si poti gasi DVD-uri cu exercitii interesante.
Urmand un program de antrenament pe timpul iernii, vei evita kilograme in plus, vei fii pregatit pentru „sezonul costumelor de baie” si nu-ti vei pierde din energie si forta.

Citeste si:  O vara fara celulita

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.