Grasimile ascunse din alimente

Evita antreurile reci. Cruditatgile si legumele inainte de masa sunt perfecte. Dar multe preparate din legume sunt bogate in lipide: rulada macedoneana, salata de vinete ssi orice salata care implica ulei.
Atentie la antreurile calde. Fii atenta la cantitate. O budinca cu branza, o tarta sarata cu branza sau carne, au cam 30% grasimi. Mai bine alege o supa de legume.
Ai grija la gustarile tip cocteil. Maslinele negre sunt foarte bogate in lipide. Prefera-le pe cele verzi. Carnaciorii, alunele, fisticul contin si ele multe grasimi. Migdalele sunt bune pentru colesterol.
Fara mezeluri. Sau cel putin limiteaza-le, daca esti amatoare. Eventual la cateva felii de carnat. Dar fara salamuri grase. Mai degraba jambon afumat sau alb.
Mananca carne fara grasime. Friptura de vita la cuptor, biftec sau carne tocata de vita, toate contin foarte putina grasime. Antricotul de vita sau pulpa de vitel sunt prea grase. La fel si pulpa sau cotletul de porc. Carnea de curcan e mai slaba decat cea de pui.
Pestele, o excelenta alegere. Singura precautie e sa eviti prajirea si sa alegi fierberea la vapori, in apa sau la cuptor.
Garnitura ideala: legumele. Chiar si feculentele sunt bune, dar evita pastele cu unt, cartofii sote sau prajiti.
Branzeturile, cu masura. O mica portie de 30 g nu aduce multe grasimi. Cea mai bune este cea de capra, proaspata, brie sau camembert.
Deserturile aduc mai multe calorii decat grasimi. De fapt, cel mai bun desert raman fructele. Pot fi si sub forma de compot, iaurturi sau budinca.

Citeste si:  Targul Parada Modei in Clubul Control din Bucuresti

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.