Indice glicemic

Unul dintre cei mai importanti factori in curele de slabire, indicele glicemic (IG), masoara cantitatea de carbohidrati din alimente si cum afecteaza acestia nivelului zaharului din sange.

Ceea ce noi nu stim insa este faptul ca alimentele care contin amidon (cartoful, pastele) ridica nivelului zaharului din sange mai mult decat alimentele zaharoase. Indicele glicemic al principalelor alimente poate fi aflat din urmatorul tabel.
Cu valori de la 0 la 100, specialisti anunta urmatoarele trei categorii:
Alimente cu indice glicemic mare:

Citeste si:  Cinci metode ayurvedice pentru a atinge greutatea ideala in mod natural

Glucoza 100
Cartofi prajiti 95
Paine 90
Popcorn 85
Paste 75
Sucuri acidulate 70
Zahar alb 70
Malai 70
Pizza 60
Banane 60

Alimente cu indice glicemic mediu:

Baton de cereale 50
Orez brun 50
Biscuiti integrali 50
Suc de mere 50
Cereale integrale 45
Caise, prune confiate 40
Pepene 40
Fasole verde 40

Citeste si:  6 sfaturi pentru buze superbe

Alimente cu indice glicemic mic:

Fasole neagra 35
Mere 35
Morcov 30
Rosii 30
Ciocolata neagra 25
Alune 15
Ciuperci 15
Masline 15
Otet 5

De retinut!
Ce legatura are IG cu problemele de greutate?
Alimentele cu indice glicemic scazut au nevoie de un timp mai mare pentru a fi digerate, de aici si senzatia de satietate. Alimentele cu indice glicemic mare produc energie pentru durata scurta, dupa care organismul are nevoie, din nou, de o gustare.

Citeste si:  Ten curat - acnee eliminata

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.