Mananca, bea, fii sanatoasa

Dr. Walter Willet este un epidemiologist care a inceput sa exploreze legatura dintre nutritie si sanatate la sfarsitul anilor ’70.
Mananca, bea si fii sanatoasa este rezultatul multor ani de cercetari si investigatii a dr.Willet si a colegilor sai si doreste ajutarea publicului larg sa rupa confuzia cu privire la ceea ce inseamna o dieta sanatoasa.
Willet nu aproba celebra piramida a alimentelor care este larg promovata ca un instrument care asista oamenii in crearea unei diete sanatoase. Spune ca esueaza in a servi scopului sau.
Piramda ne sfatuieste sa consumam intre 6-11 portii de carbohidrati zilnic, nefacand insa diferenta dintre carbohidrati sanatosi si nesanatosi. Painea alba, orezul alb si cartofii sunt pozitionati in aceeasi categorie ca cerealele integrale si leguminoasele.
Piramida ne sfatuieste de asemenea sa limitam consumul de grasimi fara sa faca diferenta intre grasimile esentiale si cele nesanatoase.
In raspuns, Willer ofera propria lui versiune a piramidei care adreseaza aceste probleme. El explica apoi consumul de alimente sanatoase care privesc diferite categorii de alimetne care includ carbohidratii, grasimile, proteine, fructele, legumele si leguminoasele.
Desi aceasta nu este o dieta de slabit, Willet ne sfatuieste ca greutatea trebuie tinuta sub control.

Citeste si:  Diete celebre: regimul DASH

Alimente recomandate

Cereale integrale, legume, fructe, stau la baza piramidei si acele alimente sunt incouse in majoritatea meselor.
Urmatorul nivel include nuci si leguminoase care sunt consumate intre una si de trei ori pe saptamana.
Urmeaza pestele, vitelul si ouale care sunt permise de doua ori pe zi.
In varful piramidei sunt produsele lactate, carnea rosie, untul si carbohidratii rafinati care trebuie sa fie limitati la doua portii pe zi.
Piramida include de asemenea recomandari pentru consumul moderat de alcool si folosirea de suplimente de multivitamine zilnice.

Citeste si:  Nuanta perfecta de blond

Exercitiile fizice sunt si ele recomandate, fiind pozitionate la baza piramidei pentru a-i spori importanta si a tine kilogramele sub control.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.