Micul-dejun

Painea este perfecta pentru micul dejun. Iata cum o poti combina, in functie de preferintele tale.

Digesta, cu gem de fructe
1 lingurita de gem 20g + 1 bucata de bagheta 50g = 180 kcal, adica 4,6g d eproteine, 0,5g lipide, 40,8g glucide
Atuuri: toate gemurile sau dulceturile, indiferent de fruct, sunt bogate in pectine, fibre care absorb grasimile si glucidele, impiedicand trecerea lor in sange. Mai contin fructoza, zaharul natural al fructelor, asimilat foarte incet de organism.
Puncte slabe: fierberea fructelor antreneaza pierderea de vitamine si minerale. Cu cele 280kcal si 69g de glucide la 100g, gemurile trebuie consumate cu moderatie.
Sfatul nostru: Alege un gem cu fructoza sau sarac in zahar. Este mai sarac in calorii, dar va fi la fel de savuros.
Tonica, cu miere de albine
1 lingurita de miere 20g + 1 bucata bagheta 50g = 193 kcal, adica 4,7g proteine, 0,5g lipide, 42,8 glucide.
Atuuri: mierea contine numeroase minerale energizante, cum ar fi potasiu (47 mg la 100g), fosfor (17 mg) si calciu (5 mg). Acest tip de tartina este recomandat pentru persoanele active sau sportive.
Puncte slabe: mierea, fiind foarte bogata in zaharuri rapide, este, deci, foarte calorica.
Sfatul nostru: exista diverse varietati la miere. Alege-le pe cele care corespund cel mai bine nevoilor tale, cum ar fi cea de tei, daca vrei sa ai o zi linistita.
Antioxidanta, cu unt
1 bucatica de u nt 10g + 1 bucata de bagheta 50g = 205 kcal, adica 4,5g proteine, 8,8g lpide, 27,2g glucide.
Atuuri: untul este o excelenta sursa de vitamina A (0,7 mg la 100g). Contine caroten (0,5mg), un nutrient care favorizeaza reinnoirea celulara, protejeaza de radicalii liberi si incetineste imbatranirea.
Puncte slabe: are colesterol (250 wmg la 100g) si grasimi saturate, care sunt nefaste pentru sistemul cardiovascular.
Sfatul nostru: ca sa reduci aportul alege untul mai sarac in grasimi saturate. Adica vezi pe ambalaj procentul de grasimi.
Ce paine alegi? Evita bagheta alba, care are multe calorii (320 kcal la 100 g). Foloseste bagheta integrala sau de secara, care are 250 kcal.

Citeste si:  Aplicarea corecta a tusului (video)

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.