Regim vegetarian

Regimul vegetarian consta in consumul de fructe, legume, cereale integrale si seminte. Datorita excluderii alimentelor de origine animala, dieta vegetariana contine in general mai putine lipide si colesterol si mai multe fibre alimentare.
Indiferent de motivele care stau la baza adoptarii dietei vegetariene-protectia mediului, mila fata de animale, dorinta de a avea o stare de sanatate cat mai buna, teama de grasimi, colesterol sau de aditivi alimentari – aceasta decizie nu poate fi luata usor. De altfel, modificarea radicala a obiceiurilor alimentare nu se poate face peste noapte; ea necesita un anumit timp de gandire si de planificare a meselor.
Vegetarienii trebuie sa cunoasca si sa respecte regulile varietatii si echilibrului nutritiv -sa manance cat mai variat si in proportii adaptate varstei, sexului si nivelului individual de activitate fizica. Consumul excesiv de cruditati (fructe si legume) trebuie sa fie evitat in masura posibilului, deoarece dau senzatia de satietate, fara a furniza suficienta energie, in special copiilor. Produsele lactate, care aduc o mare varietate meselor, sunt foarte greu de inlocuit. Mai multe tipuri de leguminoase se gasesc in comert (mazare, linte, naut, fasole), dar proteinele pe care le contin nu sunt complete, de aceea ele trebuie combinate cu produse din cereale (paine, paste, orez, etc.)

Citeste si:  Pregateste-te pentru vara cu Femei-Moderne

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.