Sarbatori si dieta

De la mesele de zi cu zi, limitate la unu-doua feluri de mancare, vom trece brusc la mesele copioase de Pasti, cu 4,5 ori 6 feluri. Astfel, organismul s-ar putea sa riposteze prin mijloace proprii: balonari, dureri abdominale, greata, migrene, etc. Evita aceste neplaceri urmand sfaturile noastre.
Confruntat cu „livrari” rapide de alimente, una dupa alta, stomacul nu are timp sa le predigere. Le „stocheaza” prea mult timp si, de aici, senzatia de greutate la stomac, insotita, de regula, de reflux gastric. Cand, in fine, bolul alimentar paraseste stomacul, vine randul vezicii biliare sa se supere: i se cere sa produca o cantitate prea mare de bila (pentru a digera grasimile) intr-un timp prea scurt. Decalajul dintre cerere si oferta incetineste, din nou, drumul alimentelor. De aici spasme intestinale si din nou senzatie de greata, din nou dureri de cap…Asocierea grasimi+zaharuri+alcool amplifica necazurile. Cel mai „breaz” este cel din urma- alcoolul: consumat in exces, el singur e capabil sa „dea peste cap” digestia.
Mancaruri grele= digestie usoara
-Digestia incepe…in cavitatea bucala. Mesteci bine-ajuti stomacul sa munceasca mai putin.
-Ca sa nu incarci prea mult stomacul, mananca din toate cate putin si nu bea mult, in timpul meselor.
-Pauzele mici si dese-cheia marilor succese. Nu trece imediat de la un fel de mancare la altul, lasa timp pentru digestie.
-Zgarceste-te la grasimi saturat
-Echilibreaza meniul: dupa un antreu cu multe calorii (oua, maioneza, mezeluri, etc.), serveste o friptura usoara (pasare) sau, si mai bine, peste slab.
-Nu te intinde in pat imediat dupa masa. Pentru a facilita digestia, ramai activa sau, daca te asezi pe scaun, partea superioara a corpului sa stea la verticala.
-De indata ce au trecut Sarbatorile, intoarce-te la meniurile obisnuite, trecand printr-o faza de „purificare” abundenta in legume, peste si carne slaba.

Citeste si:  Pantaloni si fuste cu talie inalta

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.