Sfaturi pentru o „rutina” sanatoasa

Felul in care luam masa si alimentele pe care le consumam sunt foarte importante pentru starea noastra de sanatate.
Cei mai mai multi dintre noi ne-am format propriile noastre obiceiuri, unele bune, altele mai putine bune, insa care ne afecteaza organismul intr-un mod pozitiv sau negativ.

Inainte de a te aseza la masa, asigura-te ca ambienta este una placuta, relaxanta, ca nu iei masa pe fuga, cu alte cuvinte.
Stai departe de tentatia televizorului, de carti sau de calculator, pentru ca acest obicei prost te face sa mananci uneori mai mult decat este necesar.

Citeste si:  Trucuri de machiaj perfecte pentru vara

Nu sari niciodata peste micul dejun: este cea mai importanta masa a zilei. Consuma grasimi naturale: oua, branzeturi, unt sau carne facuta pe gratar.

Serveste masa la ore fixe- mic dejun, pranz, cina. Intre mese consuma fructe si legume crude si evita sa mananci cu 2-3 ore inainte de a merge la culcare.

Nu consuma lichide in timpul mesei sau imediat dupa masa, chips-uri sau gustari diverse.

Opteaza pentru mancarea gatita in casa si evita pe cat poti mancarea de tip fast-food sau sandwichurile.
Daca tii la silueta, evita prajelile, rantasurile sau mancarea arsa. De asemenea, evita combinatiile nesanatoase dintre grasimi, zahar, sare si aluaturi.

Citeste si:  Trucuri de vara pentru un par sanatos

Evita bauturile carbogazoase, energizantele , indulcite si alcoolul. Apa este singurul lichid care ne hidrateaza corpul in mod fiziologic si nu ne aduce calorii.

Dupa o masa buna si sanatoasa, evita sedentarismul. Fa miscare, mergi pe jos, urca scarile sau fa cateva miscari de Pilates pentru a pune circulatia in miscare.

Daca tii un regim alimentar, acesta trebuie sa fie strict personalizat, diversificand dieta cu alimente sanatoasse, care sa include legume sau fructe proaspete, crude.

Citeste si:  Serena Williams, s-a intors!

Pentru sanatatea ta si a celor dragi, evita fumatul, drogurile, consumul de alcool si alimentele excitante in exces. Nu combina bauturile energizante cu fumatul si alcoolul.
Nu lua medicamente fara avizul medicului si dormi minim 7-8 ore pe noapte, de preferinta incepand cu orele 22:00 ( se spune ca somnul dintre orele 22:00-24:00 este cel mai odihnitor si relaxant pentru activitatea cerebrala ).


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.