Supertrucuri pentru orice dieta

1. Noul regim si vechile tale deprinderi alimentare se bat cap in cap.
Daca dieta pe care ai ales-o este alcatuita din alimente greu de gasit, sau care nu iti plac, sau a caror preparatie este o complicatie prea mare fata de stilul tau de viata, falimentul este cvasigarantat.
-Solutia.
Inainte de a incepe o dieta, gandeste-te bine pe ce alimente te poti baza.Incearca sa intelegi care anume sunt facute pentru tine.De exemplu,la gustare vei avea doar lapte, desi nu poti sa il suferi?Atunci e clar: vei porni cu stangul. Daca vrei sa slabesti fara ajutorul nutritionistului, cauta o dieta compatibila cu stilul tau de viata si cu preferintele tale alimentare! Iar daca apelezi la un specialist, spune-i de la prima discutie ce iti place sa mananci si ce nu. Nu fa pariuri pe care stii ca nu le poti tine, gen:”Mor fara o bucatica de ceva dulce pe zi, dar trebuie sa ma abtin”. Efectul va fi contrar celui scontat: din cauza frustarii, vei fi nervoasa si lipsita de energie. Un bun dietetician stie sa combine alimentele astfel incat sa respecte un maximum de calorii admise.
2. Dieta ta prevede alimente alternative.
Uneori esti nevoita sa inlocuiesti un aliment recomandat de dieta pe care o urmezi cu un altul. In astfel de situatii, daca nu dispui de indicatii precise (cutare aliment poate fi substituit de cutare aliment), ai toate (ne)sansele sa depasesti numarul corect de calorii.
-Solutia.
Cere-i nutritionistului la care apelezi sa iti dea o lista cu substituentii fiecarui aliment din dieta pe care ti-o prescrie, precizand valoarea calorica si nutritiva a fiecaruia in parte. Si alege-ti din start un regim flexibil, ce ofera diverse optiuni, pentru pranz si cina, cu valori calorice apropiate, pe care le poti combina dupa plac.
3. Ti-ai impus o schema alimentara prea rigida.
Prea multe interdictii – prea multe frustrari! Greu de tinut o asemenea dieta!
-Solutia.
Cere-i nutritionistului care stabileste dieta sa include, la cateva zile, o mica abatere de la regula: un patratel de ciocolata sau un snack micut – o „pauza” reconfortanta, dupa care vei continua „cursa” cu mai multentuziasm. Daca nu ajungi la nutritionist, acorda-ti tu singura dreptul la „pauza” –deliciu, dar fii gata sa iti revizuiesti programul de slabit: s-ar putea ca obiectivul „-4kg intr-o luna” (sa zicem) sa fie bifat intr-un timp putin mai lung.
4. Nu faci deosebirea dintre foamea reala si „as manca ceva”.
Problema este mai complexa decat s-ar crede: apare – la femei in special – atunci cand mancarea reprezinta un mod de a sdida, un antidot contra plictiselii ori un mod de a se calma.
-Solutia.
De cand nu ai mai „ciugulit” ceva? Mai putin de trei ore? Atunci nu are cum sa iti fie foame cu adevarat. Singur acest gand ar trebui sa fie de ajuns ca sa deosebesti foamea reala de pofta irationala. In sfarsi, cand esti la masa, nu te gandi la ce ai fi putut sa mananci daca nu erai la dieta, concentreaza-te asupra placerii pe care ti-o ofera ceea ce ai in farfurie. In felul asta, vei aprecia mai mult savorile si vei rezista mai usor tentatiei de a „ciuguli” intre mese.
5. Faci crize de foame pe fond nervos.
Te infrupti cand si cu ce nu trebuie, ca sa te calmezi sau ca sa faci fata situatiilor stresante. Daca o tii tot asa, renunta la regimul de slabire – nu ai nici o sansa sa reusesti!
-Solutia.
Cand ai impulsul nervos de a manca, gandeste-te, inainte sa cedezi, ce iti lipseste cu adevarat:iubirea unui barbat?Afectiunea familiei?O viata sociala mai interesanta? Dupa ce ai gasit respunsul, incearca sa deturnezi, pe viitor, atacurile de foame, gasindu-ti o ocupatie relaxanta: iei peria si piepteni blana pisicii, suni un prieten bun, dezlegi un careu. Sau iesi din casa (birou) si profiti de aer,de soare. Aceste „exercitii” te vor ajuta sa intelegi ce lipsita de importanta este, in realitate, problema emotionala careia ii dai atata amploare, incat ai fi in stare sa iti ratezi, de dragul ei, (inca) o cura de slabire!
6. Astepti rezultate prea mari si prea repede…
Daca esti una dintre femeile care incep cura de slabire in ultimul moment (de exemplu, cu doua saptamani inainte de plecarea in concediu), va fi foarte dificil sa-ti atingi scopul in timp util.
-Solutia.
Ca sa nu iti pui in pericol sanatatea, ar trebui sa pierzi maximum 1kg pe saptamana (desi, in functie de varsta ta,de sex si de „balastul” de care trebuie sa scapi, nutritionistul iti poate alcatui, doar pentru prima saptamana, o dieta cu ritm mai accelerat). Respecti regula aceasta si, totusi, pierzi din masa musculara sau ea devine mai putin tonica? Explicatia ar putea tine de metabolism.
7. Tiroida functioneaza anapoda.
Acul cantarului nu coboara si pace, esti mereu obosita si ai episoade de depresie? Poate suferi de hipertiroidie…
-Solutia.
Vorbeste cu medicul tau:hipertiroidia se diagnosticheaza pe baza unei probe de sange, care releva o lipsa de iod sau fier si se reechilibreaza prin administrarea de hormone de substitutie.
8. Iei medicamente care te ingrasa.
Greu sa suprimi tratamentele pe baza de antihistamice, neuroleptice sau antidepresive!
-Solutia.
Medicul tau sa iti prescrie alt tip de medicamente, cu incidenta redusa asupra greutatii corporale.
9. Corpul tau ia usor in greutate.
Constitutia fizica o mostenim, nu ne-o alegem. Cresterea accelerata in greutate,la menopauza, dupa ce ai incetat sa mai faci sport sau la inceputul unei sarcini, la fel ca si diabetul gestational sunt „semnalmentele” rezistentei la insulina (insulina nu mai este consumata de celule si favorizeaza acumularea de grasimi). In oricare dintre aceste situatii, grasimea se acumuleaza pe abdomen.
-Solutia.
Rezolva problema facand sport. Cel mai bine este sa mergi zilnic, in pas alert (dar sa nu fortezi, nu trebuie sa gafai!),minimum 30 de minute.
10. Iti place sa rontai tot timpul.
Nici nu iti dai seama ca iarasi rontai cate ceva – un patratel de ciocolata, un biscuit, cateva rondele de carnacior…Toate „bombe energetice”!
Solutia.
Organizeaza-te si tine evidenta: ce mananci dimineata, la pranz, seara? Unt, ce fel de unt? Cu dulceata? Feculente, de care? Ce bei, cu zahar sau fara? Dimineata,la pranz si seara , in fata televizorului, esti sigura ca nu manaci nimic? Noaptea te trezesti ca sa faci incursiuni la frigider? Cheia succesului in lupta cu aceste tentatii este sa iti structurezi mai bine mesele – consumand suficient de multe proteine (peste, carne, oua, legume), nu te va mai „roade” foamea fara motiv.

Citeste si:  5 sfaturi si secrete pe care fiecare femeie ar trebui sa le stie

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.