Universul Jeans

Istoria unui fenomen si colectia unui sezon, prezentate de Quelle

Cuvantul jeans defineste un univers in sine, mult mai mult decat o sugereaza etimologia sa, descriind materialul de uniforma a marinarilor italieni din Genova, de culoare albastra, de unde si denumirea de blue jeans, sau, in adaptarea romaneasca, blugi. In acelasi timp, in Franta secolului 17, in orasul Nimes, se tesea un fel de doc rezistent, numit „serge de Nimes”, care a ajuns la noi, azi, sub numele de denim.

Insa, cele doua materiale ar fi disparut, poate, din istorie daca tesaturile respective nu treceau oceanul, odata cu primele mari valuri de imigranti, “imbracand Visul American” si ajungand treptat la o expansiune mondiala.

Drumul blugilor a fost anevoios: prima tesatorie americana de material jeans s-a infiintat in 1638, in Massachusetts, abia in 1789 istoria consemneaza vizita facuta de George Washington la o tesatorie de denim si jeans, tot in Massachusetts, iar primele reclame pentru jachete si veste din “blue jeans” ale unui producator din New York au aparut in 1849.

Dupa mai mult de un secol, odata cu febra aurului, blugii au devenit ceea ce sunt azi: pantalonii din “blue jeans”. Creatorul acestora, Levi Strauss, un emigrant care a parasit New York-ul, in 1853 pentru a se stabili la San Francisco, unde incepuse goana dupa aur, si-a deschis un magazin in care vindea o panza foarte rezistenta, un fel de doc, si a avut ideea sa confectioneze pantaloni din aceasta panza pentru cei care cautau aur in mine. La inceput a facut cateva perechi, apoi, tot mai multi mineri veneau sa cumpere. Asa a inceput totul.

Citeste si:  Quelle ne reaminteste definitia elegantei absolute: rochia

Elementele distinctive, eticheta si capsele, s-au nascut firesc, din ratiuni pe care azi le numim marketing: adaptarea produsului la nevoile consumatorului si promovarea sa.

Pentru ca buzunarele se rupeau foarte repede, un croitor, Jacob Davis, a avut ideea sa foloseasca mici capse din metal, pentru a intari buzunarele pantalonilor. Pentru a arata cat de rezistenti sunt pantalonii, Levi Strauss a cusut pe ei o eticheta din piele, reprezentand imaginea a doi cai care trag in parti opuse de o pereche de blugi. Eticheta s-a pastrat pana astazi, fiind emblema jeans-ilor Levi Strauss, cunoscuta oriunde in lume.

Dupa al doilea razboi mondial, Levi Strauss a fost nevoit sa imparta piata blugilor cu noi producatori, care au inteles potentialul si care au creat marci la fel de celebre azi, in toata lumea : Wrangler, Lee, Denim, Mustang, Diesel, Guess, Gap, Lucky, Tommy Hilfiger, DKNY etc.

Citeste si:  Dantela si romantism, tul si senzualitate, de la Quelle

Acestora li s-au alaturat in ultimii zeci de ani mari case de moda, cum sunt Gucci, Dolce&Gabbana, Roberto Cavalli, Stella McCartney, Alexander McQueen, care folosesc denimul pentru a crea colectii cat mai interesante si sofisticate. Lucrurile merg chiar mai departe, transferand conceptul jeans din zona „ready-to-wear” in cea de „haute couture”, cu accesorii de lux, ce ridica preturile la sume exorbitante, ce pot depasi usor 10.000 $.

Denim, blugi, jeans, sau blue-jeans, indiferent cum lumea i-ar numi, reprezintă articolul de imbracaminte cel mai popular şi cel mai folosit din întreaga lume. Conform statisticilor, numai in Statele Unite ale Americii sunt vandute anual 450 milioane de perechi de jeans.

Blugii au fost si raman mereu la moda pentru ca sunt foarte comozi si te pot scoate din incurcatura atunci cand nu stii cu ce sa te imbraci. In plus, sunt adaptabili oricarui gen de tinuta, de la casual la business. Mai mult decat atat, “universul jeans” nu se rezuma la pantaloni, ci cuprinde toata gama articolelor de imbracaminte si chiar incaltaminte, indiferent de sezon, varsta sau sex. Colectia Quelle destinata acestei veri cuprinde o tentanta varietate de modele pentru fiecare dintre membrii familiei, purtand amprenta tendintelor de sezon: broderii, paiete, franjuri, aplicatii si cusaturi decorative. Regasim aici toate marcile care au facut istorie in moda jeans: Levi’s. Wrangler, Lee, Denim, Mustang, Adidas, Puma, S. Oliver, Tom Taylor.

Citeste si:  Hainutele de scoala - intre practic si bucurie a culorilor, by Quelle

In trend, pentru doamne si domnisoare sunt acum blugii conici, un model foarte sexy, care subliniaza coapsele si alungesc picioarele, punand in valoare feminitatea siluetei. Jeansii cu aspect used si pe alocuri cu mici taieturi sunt in topul preferintelor.

Blugii trei sferturi raman insa „vedetele”. Se gasesc in numeroase variante, cu buzunare aplicate, cu taieturi pe picioare sau franjurati. Elementul de noutate este dat de salopetele si sarafanele din blugi, care sunt din nou la moda. Lungi sau trei sferturi, salopetele avantajeaza aproape orice silueta si, in plus, sunt comode si usor de purtat. Nu uitati de accesorii, cat mai vizibile, in culori vii care contrasteaza placut cu nuantele de albastru sau gri ale blugilor.

Colectia Quelle ofera in egala masura articole in completarea stilului jeans, la categoriile bluze, jachete, incaltaminte si accesorii.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.