fbpx

Legendele masculine din moda

Filosofia unui designer va fi intotdeauna ceva misterios si „vanat” de catre presa, modul in care functioneaza un astfel de „animal” rarisim este ascuns bine de ochii muritorilor de rand. Slava Cerului, nu intotdeauna din paranoia, insa de cele mai multe ori doar din motive practice: pentru a asigura continuitatea succesului unui brand (pentru ca marile case de moda au devenit de mult branduri internationale).

Totul de la o anumita taietura in material pana la cele mai mici accesorii reprezinta imaginatia si munca evolutiva a unui mare designer. Incercam sa va prezentam ceea ce inseamna a fi designer si mai ales o frantura din intelepciunea fiecaruia, o frantura aplicabila intr-o lume in care moda este o religie pentru femei.

Giorgio Armani reprezinta pentru secolul 20 ceea ce nici un alt designer nu reusise pana atunci: transformarea modei din arta in afacere foarte profitabila. Prin simplul act de PR descoperit de el: a imbraca starurile de la Hollywood, nu doar in filme, marketingul de moda a capatat noi valori. „Am incercat sa gasesc o noua eleganta. Nu este usor pentru ca oamenii vor sa fie socati. Vor moda exploziva. Insa exploziile nu dureaza, ele dispar imediat si nu lasa nimic in urma.” Motto-ul lui Armani este deja clar si raspicat: „Filosofia mea este evolutia, nu revolutia.”

Citeste si:  Bijuterii cu stil pentru mirese

John Galliano, numele care a fost pe antetul casei Givenchy dar si Dior, unul dintre cei mai creativi si excentrici creatori de moda ai secolului. John Galliano a reusit intotdeauna sa socheze publicul avid de inovatie in moda, dar nu cu un plan, ci pentru ca asta ii este menirea ca si artist, sa surprinda constant, mai intai pe sine insusi, si apoi restul lumii. „Munca mea este legata de depasirea granitelor creatiei.” Fantasticul designer nascut in exoticul Gibraltar spune: „Moda a adevenit prea sofisticata, prea serioasa. Destindeti-va! Trebuie s-o savurati, la fel ca un vin bun!”

Tom Ford creeaza vestminte uluitoare pentru Gucci. El a reusit sa redreseze casa Gucci, care se asemana cu un nobil fara bani atunci cand a devenit el director de creatie. Acum oricine in lume stie numele si isi doreste sa detina creatiile sale, ansambluri ce emana dezirabilitate si sex appeal. Tom Ford despre el insusi: „Imi place sa cred ca am adus un anume hedonism inapoi in moda.”

Filosofia lui Karl Lagerfeld, reprezentantul mandru al Chanel, este: ” Niciodata nu compara, niciodata nu concura!”. Atat de simplu, si totusi reprezinta crezul unui om care a transformat si el conceptul de lifestyle brand in felul lui. „Nu vreau sa fiu propriul meu suvenir, sau un simbol tipic al anilor ’60. Nu apartin niciunei generatii, niciunui grup, eu doar plutesc si asta este toata povestea!”

Citeste si:  Chanel: country chic by Karl Lagerfeld

Noul copil minune al modei este Marc Jacobs, cel care sezonul trecut a creat o intreaga colectie pentru Louis Vuitton, reinviind astfel feminitatea frantuzeasca a anilor ’50. Simplitatea hainelor Marc Jacobs sta in faptul ca inspiratia lui vine din vestimentatia clasic americana, transformata subtil in ceva luxos, impecabil ca si design. „Imi place rock’n’roll-ul, iubesc sa ies in oras si sa ma distrez. Atunci cand vine vorba despre moda, sunt inspirat de aceste lucruri,si incerc sa nu folosesc o oglinda pentru a prezenta o versiune cliseu, o poza de suprafata a lor. Gasesc ca este usor sa fac lucrurile sa para neastamparate. Chiar imi place ideea de a face ceva mai inteligent.”

Un comentariu
  1. Moda chiar este un domeniu pe care barbatii si-l atribuie degeaba. este adevarat ca exista mari designeri barbati, dar sa nu uitam ca marea parte sunt jomosexuali, deci eu zic ca latura feminina este cea care a creat domeniul :))

Lasă un răspuns la becky Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.