fbpx

Marlene Dietrich – ingerul albastru

„Numele Marlene Dietrich, mai mult decat oricare altul, intruchipeaza esenta cinematografului. Un anumit numar de actrite devin staruri, putine dintre acestea devin mituri.” Jacques Chirac

Marlene Dietrich portretizeaza atat de bine termenul de rafinament incat acesta pare sa fi fost inventat special pentru ea. Actrita este un personaj fabulos in sine, fara sa amintim toate personalitatile jucate in filmele minunate de la inceputul secolului trecut. Majoritatea criticilor considerau ca masculinitatea jocului sau atragea femeile si sexualitatea debordanta atragea barbatii. Actrita a fost casatorita cu Rudolf Steiner intreaga viata insa exista inca povesti despre aventurile sale de ambele parti ale „baricadei”, se spume despre Dietrich ca ar fi avut parte de dragoste intensa cu ambele sexe, si niciodata nu a incetat sa fie vie si vibranta si in afara rolurilor sale.

Citeste si:  The Girl with the Dragon Tattoo pentru H&M

Se poate spune ca tonurile bisexuale ale unor personaje jucate de catre Marlene, personaje feminine care iubeau puterea si purtau pantalon barbatesc exista doar ca personificare a bisexualitatii, ceea ce a distins-o clar de toate celelalte staruri de cinema ale timpului. Romy Schneider era o aparitie cu totul si cu totul feminina, la fel si toate starletele artificiale ale Hollywoodului.Imaginea usor androgina a actritei germane reprezinta inca un punct de reper in arta, mai ales in moda, deoarece stilul androgin, foarte rafinat, intre doua lumi la fel de bine imaginate ca sexualitate sofisticata si in acelasi timp atat de puternica.

Iluzia creata de Marlene Dietrich de-a lungul vietii si carierei trebuie admirata si iubita la fel de mult ca orice iluzie care creeaza stiluri, inspira creatii si personifica o intreaga lume glamour. Fiica Marlenei, Maria Riva a marturisit intr-un interviu faptul ca mama sa vorbea de multe ori despre sine la persoana a treia, ceea ce lasa sa se intrevada o relatie intre imaginea Dietrich si persoana reala Dietrich. Fiecare dintre noi ii stie filmele minunate si are o imagine intiparita in memorie, aceea din Blue Angel, Shanghai Express, sau Diavolul este o femeie.

Stilul ei vestimentar a fost revolutionar pentru vremea respectiva, costumele barbatesti, jobenul si bastonul cu maner din argint, porttigaretul lung si incredibil de sexy, toate aceste au facut parte din mostenirea lasata de ea femeilor de pretutindeni. „Ma imbrac pentru mine. Nu de dragul imaginii, nu pentru public, nu de dragul modei, nici pentru barbati”. Marlene Dietrich a fost o adevarat femme fatale, o aparitie imposibil de refuzat, cu o voce ragusita, picioare fabuloase si ochi albastri glaciali si in acelasi timp foarte ‘hot’ .

Citeste si:  Greseli in moda

Suntem tentate sa revenim mereu cu gandul la atitudinea personajelor sale si la outfiturile atat de glamorous pe care le-a purtat, atunci cand trebuie sa devenim pentru o seara intruchiparea sex appealului. Atunci cand imaginea ta trebuie sa fie accea de diva capricioasa si centrul atentiei masculine, primul exemplu care iti vine in minte trebuie sa fie Marlene! Pentru ca aceasta creatura mitica deja a fost si va fi mereu greu de descris in cateva cuvinte.

3 Comentarii
  1. n-as spune ca Marlene a fost o famme fatale; are o originalitate in tinuta, in privire si in trasaturile fizice care o scoate in evidenta si probabil ar fi imposibil sa nu o remarci; mai are si o vizibila personalitate puternica, cu o barbie hotarata si o privire de sfinx uneori. in opinia mea ea reprezinta una dintre dovezile ca frumusetea nu este totul la o femeie

  2. nu exista om care sa nu se imbrace putin si pt altii, sa ia in considerare ochiul public, mai ales daca este faimos… afirmatia ei mi se pare spusa tocmai pentru a soca !

Lasă un răspuns la marina Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.