Profil de designer – Adrian Oianu

Adrian Oianu este unul din putinii designeri romani apreciati cu adevarat peste hotare la fel ca pe scena de moda locala. El s-a decis pentru o cariera in moda si a studiat la prestigiosul Institut European de Design din Milano. In 1996, a devenit Art Director si Designer pentru marca de imbracaminte Damat & Tween, in Turcia.

Anul 1997 l-a adus in Statele Unite, unde a studiat la „Parsons & Ottis Art University” – Los Angeles. Iar in 2000, a devenit colaborator al faimoasei case de moda americana Liz Claiborne.

In anul 2001, si-a lansat propriul brand vestimentar in SUA, dar s-a intors in Romania in 2004 pentru ca in luna iunie 2006 sa introduca pe „piata” prima colectie importanta de la revenirea in tara – „I live again”.

Citeste si:  Profil de model - Petra Nemcova

In acelasi an, 2004, se asociaza cu compania italiana Bianco Spino, impreuna cu care creeaza firma si colectia de sportswear pentru femei Fotosintesi Clorofilliana. Cele doua colectii de sezon (fiecare cu cate 120 de prototipuri) create de el se vand cu succes in Italia, Franta, Germania, Belgia, Cehia, Hong Kong.

In 2006, isi deschide cu succes propriul atelier de creatie pentru design de rochii, iar in iunie apare cu prima colectie de 40 de modele. In septembrie 2006, lanseaza un concept nou pentru Romania: fashion films, o imbinare intre video-art si fashion. Proiectul contine 3 filme conceptuale de scurt-metraj. Iar in noiembrie va lansa a doua colectie de rochii, tot cu 40 de modele.

Citeste si:  Louis Vuitton: eleganta in stil retro

In 2006 si 2007 isi popularizeaza numele printr-un „turneu” Adrian Oianu in tara, prezentand colectiile proprii in orase mari ca: Sibiu, Cluj Napoca, Timisoara, Brasov, Constanta.

2007 ne-a adus nu mai putin de patru colectii semnate de Adrian Oianu si anume: in martie – Cinecitta, in iunie – Juvenification, in octombrie – The Beat, iar in decembrie – Limited Edition. In paralel cu munca de creatie vestimentara, Adrian Oianu a avut cateva proiecte speciale printre care unul in colaborare cu revista Tabu, unde a realizat un pictorial, atat ca designer cat si ca fotograf de moda, si un alt proiect al casei sale de moda, care a introdus conceptul de „imprimeu virtual” asupra materialului folosit in colectia The Beat.

Citeste si:  Piele lacuita - ghid de buna purtare

In anul 2008 el isi lanseaza un showroom in Bucuresti si propriul website: www.adrianoianu.ro .

CLICK AICI PENTRU GALERIA FOTO


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.