Profil de designer – Karl Lagerfeld

„Regele” modei este indubitabil Karl Lagerfeld. Nu Yves Saint Laurent, nu Christian Dior, ci un elitist german dintr-o categorie net superioara stilului eclectic parizian. Karl Otto Lagerfeld s-a nascut la Hamburg pe 10 septembrie 1938 si, la varsta de 14 ani, a emigrat la Paris alaturi de mama sa. Asta i-a acordat o sansa in plus in lumea modei, peste care domneste la varsta de 69 de ani.

Startul carierei sale a fost ocazia de a crea ceva special in forma unei jachete intr-un concurs sponsorizat de catre International Wool Secretariat, concurs in urma caruia a fost cooptat la casa de moda Pierre Balmain. Aceasta se intampla in anul 1955, cand Karl avea doar 17 ani. Drumul sau in continuare a presupus un an (1958) in slujba lui Jean Patou, unde a invatat totul despre haute couture, insa nu destul de liber pentru gustul sau. A continuat cu activitatea de freelance designer si contractele acceptate pentru alte case de moda: Krizia, Charles Jourdan si Valentino.

Citeste si:  Alegerea fustei de costum (video)

In anul de gratie 1964, copilul minune produs de educatia germana si franceza si de gusturile impecabile ale mamei, Elisabeth Bahlmann, a devenit satul de lumea care isi deschisese larg portile pentru el si a parasit Parisul pentru a se dedica studiului artei in Italia. Abia dupa trei ani, a revenit in calitatea de consultant in design pentru casa Fendi. Urmatoarea perioada, cea de mare glorie pentru designeri ca Yves Saint Laurent, i-a pastrat o reputatie de couturier contemporan, prin colectiile sale deco in cadrul echipei Chloe.

Prima colectie Karl Lagerfeld a aparut abia in 1983, cand designerul a considerat ca are destula experienta si mai ales ceva de spus in lumea modei, de care la un moment dat era deziluzionat. In acelasi an, a fost rugat sa fie designer principal pentru Chanel, o mare onoare, dar si o mare provocare. Pentru casa Lagerfeld, a revenit cu inimitabilele designuri in culori puternice, dar si combinatia de alb si negru, cu elemente clasice: cardigan, jacheta de piele, fusta mini alaturi de blazer masculin etc.

Citeste si:  Smiling Shoes

Nu mai exista indoieli deja cu privire la capacitatile lui de vizionar si trendsetter in moda pret-a-porter. Vogue l-a numit „interpretator inegalabil al tendintelor momentului” si pe buna dreptate. Nimeni n-a reusit o cariera atat de longeviva, nu doar alaturi de nume sonore ca Fendi, Chloe sau Chanel, dar si evenimente absolut fabuloase, locuri bine alese, care se disting din peisajul mult prea plin de ambitie al modei. Ultimul eveniment de neuitat realizat de Karl Lagerfeld a fost prezentarea colectiei primavara/vara 2008 Fendi pe un catwalk inedit: Marele Zid Chinezesc. Showul de moda a fost monumental in tot ceea ce presupune el: 88 de fotomodele au prezentat colectia pe 88 de metri din zidul Chinei (cifra 8 este una de bun augur in traditia chineza). Costurile s-au ridicat la 10 milioane de dolari, insa anul petrecut in planuirea tuturor detaliilor a meritat din atatea motive. Imaginile vorbesc de la sine, caci intalnirea dintre Orient si Occident a vrajit intreaga audienta.

Citeste si:  Alegerea gentii potrivite in functie de corp

Desi a pendulat de la o casa de moda la alta, creatorul si-a pus amprenta personala dezvoltata prin efort si imaginatie pe fiecare colectie. A incercat (si reusit) si creatii de palarii foarte excentrice, posete devenite intre timp clasice : poseta matlasata cu manerul lant de aur, cea care nu lipseste nici unui personaj feminin in filmele lui Almodovar .

Nu cred ca mai trebuie mentionat ca Lagerfeld, ca un adevarat rege in moda, este implicat in fiecare aspect: design, fotografie, event planning etc. Si am senzatia ca din partea sa vom mai avea destul de multe de vazut!


Un comentariu
  1. Un tip cam egoist si direct in afirmatii care la 14 ani si-a luat viata in propriile maini, a muncit si a devenit un artist… \” Moda nu este nici morala nici amorala ci este creata pentru a ridica moralul\”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.