fbpx

Profil de designer – Oana Lazar

Oana Lazar, designerul din spatele marcii 3127bags, este absolventa a Facultatii de Arte Plastice, sectia Design Vestimentar. Ea a pus bazele unei afaceri proprii, online, din dorinta de a avea o munca satisfacatoare atat pe plan profesional, cat si financiar, sa nu mai spunem personal.

Gentile 3127bags sunt unicat, pana acum nu exista doua exemplare identice din acelasi model. Oana realizeaza intregul proces: incepand cu schitele, tiparele, alegerea pielii si a accesoriilor, si executarea lor, insa a devenit imperativ, odata cu succesul afacerii sale, sa gaseasca un atelier de manufactura cu care sa colaboreze. Dorinta sa pentru viitor este sa se poata ocupa cat mai mult de partea creativa a „afacerii”.

Cum a inceput pentru dvs designul de accesorii?
Intotdeauna am avut un interes mai special asupra accesoriilor,dar nu m-am concentrat asupra lui decat acum doi ani cand m-am apucat la propriu de aceasta afacere.

De ce ati ales creatia de accesorii si nu design vestimentar sau altceva?
Mi s-a parut o arie mai restransa si recunosc, mai usor de abordat(cu mai putine mijloace financiare) decat creatia vestimentara, si poate mai necesara la noi (putin abordata de designerii romani).

Dupa ce va ghidati atunci cand concepeti un model nou?
Inspiratia de moment.

Ce va inspira in creatie? Ce determina linia, culoarea, nivelul de confort si pretul?
Elementele care ma inspira sunt infinite, pot porni de la un accesoriu sau pot porni de la un curent artistic (art nouveau de ex.la geanta plic neagra cu auriu ). Pretul este dat de calitatea pielii folosita de obicei,si de complexitatea tiparului.

De unde si cum reusiti sa va procurati materialele cu care lucrati?
Deocamdata materialele si accesoriile le iau din tara, desi cu greu gasesc diversitatea modelelor de piele, asa cum as vrea eu.

Care este stilul preferat?
Nu am un stil preferat, incerc sa abordez mai multe stiluri intr-o maniera proprie.

Ce v-a determinat sa incepeti o afacere proprie ?
Ca angajat, e greu sa fii satisfacut si pe plan profesional si financiar, asa ca am incercat sa le imbin pe cont propriu pe amandoua.

Citeste si:  Colectia Andreea Tincu & Sense Prefall 2012

Care sunt modalitatile de promovare ale afacerii?
Deocamdata baza este promovarea „orala” si internetul.

Care este targetul afacerii voastre?
Crearea unor genti unicat care sa fie purtate cu placere de aproape toate categoriile de varsta.

De ce 3127 bags si de ce online?
Pentru mine, numerologia este un lucru destul de important, avand legatura cu proportiile, cu tiparul, in viata de zi cu zi multe lucruri sunt legate de numere. Iar 3127 sunt si 2 numere care le consider importante in viata mea. Online este un lucru care va lua mare amploare si la noi in tara, si care faciliteaza si chiar promoveaza „shoppingul”.

Credeti ca exista un viitor in Romania pentru creatia de accesorii?
Sper si tind sa cred ca exista, desi m-am lovit de multe ori de neprofesionalismul si nestiinta celor care lucreaza in domeniul marochinariei, si aici ma refer strict la lucratori si asa-zisii „mestesugari”. Daca la noi nimeni nu mai face o scoala de meserii… vom ajunge cu productia in afara tarii. Asta este singura problema de care m-am lovit personal in creatia de accesorii. In rest designul si creativitatea la noi exista, si sunt de buna calitate.

Citeste si:  Colectia Simona Semen de primavara-vara 2014

Spuneti-ne care ar fi cateva obiective pe termen scurt/lung.
Sa gasesc un atelier cu care sa colaborez pentru a face serii mici de genti (10-15 bucati acelasi model) pentru a avea mai mult timp sa ma dedic creatiei.

Care sunt si mai ales cum sunt percepute dupa parerea dvs tendintele in accesorii in Romania?
Tendintele sunt percepute destul de bine la noi, avand in vedere si numeroasele magazine deschise in ultimii ani si accesul la tendintele din afara tarii si bineinteles preocuparea romanilor in domeniul modei.


3127bags

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.