fbpx

Profil de designer – Roberto Cavalli

Roberto Cavalli s-a nascut in Florenta pe 15 noiembrie 1940, si a fost crescut intr-un mediu cu traditie artistica foarte puternica. Bunicul sau a fost un minunat pictor impresionist si lucrarile sale inca pot fi admirate la Muzeul Uffizi din Florenta. Croitoria a fost meseria si arta mamei sale, si astfel drumul catre Academia de Arta a tanarului Roberto a fost trasat destul de clar.

Inceputul carierei sale ca designer vestimentar? Imprimeuri! Dar nu orice fel de imprimeuri, ci un stil nou, elaborat de catre inca tanarul student la Academia de Arta din Florenta. Inventia sa a fost o modalitate de imprimare a culorii asupra pielii naturale foarte fine, insa aceasta a fost posibila doar datorita interesului si cercetarilor sale academice in domeniul tehnologiei, artei, materialelor textile naturale sau sintetice si a perseverentei insurmontabile.

In anii 1970, Cavalli refuza sa isi asume statutul de designer, cu tot ceea ce inseamna el, si prefera sa mediteze asupra unor modele si tehnici noi, care odata dezvoltate, ar fi revolutionat industria modei. Clasicul – deja –model patchwork din piele a fost primul sau design cu adevarat valoros, prima tentativa reusita de a se stabili pe o pozitie de forta comparativ cu alti designeri care se limitau la lucrul cu material textil. Ceea ce a urmat este arhicunoscut, daca nu informativ, cel putin la nivel vizual: imprimeurile animal print – in continuare foarte actuale, materialul sau preferat – pielea naturala – frumos franjurat sub forma de fusta sau pantalon scurt, rochii vaporoase si sexy din matase sau muselina, si mereu accente de blana foarte rafinate.

Citeste si:  Show-uri de moda

Pentru Roberto Cavalli deviza anilor 2000, „less is more” nu inseamna nimic, el va fi mereu admiratorul unei femei frumoase care nu-si ascunde nurii, ci mai degraba si-i potenteaza prin vestminte superbe. Senzualitatea creatiilor Cavalli, intr-un decor urban, este cea mai frumoasa imagine pentru a descrie cuvantul glamour.
La inceputul anilor ’90, designerul si-a relansat brandul, cu sprijinul frumoasei sale sotii, Eva Duringer, fosta castigatoare Miss Univers, care acum ii este mana dreapta in afacerea creata in jurul numelui sau. Extinderea s-a realizat rapid, prin publicitate si promovare intensa in presa si cu ajutorul vedetelor indragostite de creatiile sale: alaturi de colectia sa tipica pentru femei – Womenswear, Cavalli a lansat colectii pentru barbati, Just Cavalli (o linie speciala pentru tineri), Underwear (linia de lenjerie), Class (o linie de tricotaje), Freedom ( linia casual), Eyewear – ochelari de soare, Timewear – ceasuri de mana, Angels (linie vestimentara pentru copii intre 4 si 14 ani) si cel mai recent – Homewear – linie de decoratiuni interioare si mic mobilier. In iarna 2007-2008, Roberto Cavalli a colaborat cu brandul suedez H&M, si a creat o colectie speciala care-i poarta numele: H&M by Roberto Cavalli. Privind aceasta colaborare, Cavalli a marturisit: „Sunt incantat si mandru ca am putut oferi vitalitatea si optimismul creatiilor mele unui public nou, care va fi in masura sa-mi descopere si sa-mi interpreteze stilul dupa bunul lui plac. Ador libertatea si provocarea. Imi place sa depasesc limitele si sa experimentez directii variate. Vreau sa ofer hainelor o unda de sarbatoare si de vis.”

Roberto mai este faimos pentru modul in care celebreaza orice eveniment, fie el succes sau un fapt oarecare din viata sa, asta alaturi de prieteni. In jurul sau s-au strans de-a lungul anilor o multime de artisti care ii apreciaza enorm munca si care sunt nelipsiti de la petrecerile sale. Ornella Muti, Jennifer Lopez, Mena Suvari, Whitney Houston, Mary J. Blige, Cindy Crawford, Cher, Zucchero, Lenny Kravitz, Bono de la U2, Anthony Hopkins si Sting sunt doar cativa.

Citeste si:  Trend report - bike chic

Imperiul Roberto Cavalli a aparut incetul cu incetul, si nu fara efort. Desi acest creator a fost descris de la prima colectie ca fiind unul eclectic, capricios, si mereu original, caracteristica dominanta a talentului sau este capacitatea de a sti mereu exact ce isi doreste o femeie sa poarte, indiferent de varsta.

287 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.