fbpx

Trend report primavara vara 2009

Intr-o perioada in care toata lumea discuta despre criza (sau recesiune cum o numesc americanii, pentru ca suna mult mai retro cool), prezentarile de moda si-au pastrat aerul degajat si luxos pe care l-au avut intotdeauna. Este insa clar ca industria modei se afla la o rascruce: din cauza recesiunii, moda trebuie sa fie din ce in ce mai relevanta pentru clientela. Colectiile viitoare vor trebui sa fie cuprinzatoare, frumoase, realizate pentru a dura timp de mai multe generatii si sa fie accesibile.

La prezentarea Donna Karan primavara/vara 2009, langa fiecare scaun, era cate o sticla de sampanie pentru a celebra aniversarea a douzeci de ani a brandului DKNY. New York Fashion Week a avut loc in septembrie 2008, iar in Paris, Londra si Milano, fiecare designer consacrat a dat cate o petrecere decadenta pentru a-si convinge clientele ca este inca „pe val”.

Petrecerile date de Marc Jacobs, Dolce&Gabbana sau Prada vor ramane memorabile, iar cea a casei de moda americane Halston va fi indelung discutata. Designerul a recreat pentru show-ul sau de moda propria casa, intreg interiorul casei sale din New York, de la mobila pana la decoratiuni si covoarele persane gri.

Fiecare jurnalist va incerca sa afle la inceputul unui interviu ce l-a inspirat pe respectivul designer sa creeze colectia tocmai prezentata, insa se va gandi si la intrebarea: „Cum te-a afectat criza internationala? Ai fost influentat in creatie de efectele ei?”. Majoritatea raspunsurilor nu sunt lipsite de pragmatism si designerii isi asuma conditia lor de comercianti, insa considera ca recesiunea mondiala a avut ca efect si o mai mare creativitate, deoarece se vor intreba permanent daca produc ceea ce clientelei ii trebuie sau nu. O chestiune interesanta este reprezentarea chinezeasca a cuvantului criza: „In limba chineza criza se scrie cu doua idiograme alaturate. Una inseamna pericol, cealalta oportunitate. Asadar, criza = pericol + oportunitate.” (balasescu.ro) In lumea modei, se pare ca primeaza oportunitatile creative scoase la iveala de catre recesiunea mondiala.

A venit din nou timpul sa va prezentam principalele tendinte vestimentare pentru noul sezon, cel de primavara si vara 2009!

Calatorie in jurul lumii
Imaginea unei calatorii in jurul lumii aduce intotdeauna un plus de stil, si asta incearca sa realizeze creatorii de moda, lasandu-se influentati de diverse culturi exotice de pe mapamond. Piesele esentiale in aceasta tendinta sunt pantalonii in stil harem turcesc, kaftanul, djellaba, costumele de safari, turbanul si imprimeurile inspirate de modele tribale. Totul a inceput in anii ’70 cand Yves Saint Laurent a creat salopeta safari, care acum este reinventata pe podium din matase, satin, materiale fluide si imprimeuri exotice.

Citeste si:  Tunicile

calatorie

Alexander McQueen, MiuMiu, Emanuel Ungaro, Louis Vuitton, Oscar de la Renta, Sophia Kokosalaki, Christopher Kane, Ralph Lauren, toti s-au lasat inspirati de Africa si Orient, de culturi indepartate si de natura, pentru a crea look-uri exotice pentru colectiile lor de primavara-vara 2009.

Delicii retro
Colectiile Proenza Shouler, Yves Saint Laurent, Calvin Klein, Chloe sau Maison Martin Margiela evoca elemente uitate ale anilor ’80: umeri supradimensionati, pantaloni conici, materiale lucioase, usoare, transparente si straluciri pe alocuri, elemente ce creeaza o linie clasica, foarte feminina.

Tot din anii ’80 revin interpretarile pentru strada ale tinutelor sportive: pantalonul scurt din jerseu de bumbac, blazerul cu gluga, body-ul de referinta pentru anumite sporturi si dansuri moderne, alaturi de jachete luxoase din piele gri sau fuchsia.

O alta sursa de inspiratie, foarte la indemana designerilor in vreme de recesiune, este perioada marelui crah bancar din SUA din 1929. Aceasta perioada a reprezentat o tranzitie si apare evocata in show-urile Burberry, Bottega Veneta, Alberta Ferretti sau Raf Simons. Elementele care revin sunt atat rochiile in stil flapper, cu talie joasa si aplicatii din paiete sau franjuri, cat si rochiile croite pe o silueta dreapta, din materiale simple.

Citeste si:  10 piese esentiale pentru vara 2012 (I)

retro

Stralucire greaca
Si de aceasta data, designerii s-au concentrat pe ceea ce ei stiu sa faca cel mai bine: sa faca o femeie sa fie stralucitoare, spectaculoasa. Colectiile Prada, Louis Vuitton, Christian Dior, Ralph Lauren, Versace, Sonia Rykiel, toate au pus accent pe straluciri de mercur lichid, aur, argint, cupru, bronz pentru a crea efecte optice luxuriante.

Gucci, Givenchy, Jean Paul Gaultier, Rodarte sau Lanvin au inclus rochia sau topul cu un umar gol si/sau materiale incredibil de fluide pentru a adauga rafinamentul salbatic inspirat in antichitatea greaca. Unele piese provoaca imaginatia prin usoare dezgoliri, altele prin reflexe opulente, iar altele prin drapaje grecesti, insa totul este menit sa emane caldura!

greek

Magazine noi se deschid in fiecare saptamana, fie in afara tarii, fie in buricul capitalei, si astfel nu-si mai are rostul sa ne intrebam daca lista noastra de cumparaturi trebuie sa includa doar produse alimentare si benzina necesara drumurilor prin oras. Vom simti cu siguranta nevoia de a deschide portmoneul sau de a intra in economiile bancare pentru unele piese vestimentare exotice si stylish!

Saptamana viitoare urmeaza un nou material, partea a doua a ghidului de tendinte pentru primavara-vara 2009!

4 Comentarii
  1. si cum, fara fuste scurte?
    nu ne mai aratam chilotii?
    a, stai ca nu mai e nevoie, umblam direct in ei, in aia mai gogosari si zicem ca-s pantaloni scurti!
    criza asta, la naiba!
    facem economie si la materiale.

Lasă un răspuns la vulvoi Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.