Truth About the Shape of Lies – Irina Marinescu

Avand ca sursa de inspiratie mitul francez, al carui personaj principal este o naiada, TATSOL – Truth About the Shape of Lies destructureaza firul epic si alege ca subiect principal ultima parte al acestuia, studiind in profunzime simbolistica si semnele unui ultim drum. Povestea initiala are aceeasi structura cu cea a unui basm romanesc: personaje fantastice versus personaje lumesti, probe, pilde si magie.

Melusine repeta destinul mamei ei, Persyne, care este de asemenea un personaj fantastic. Il intalneste pe regele Albionului, care rapit de frumusetea ei aproape ireala, ii cere mana. Melusine accepta cu conditia ca acesta din urma sa nu intre niciodata in odaia ei atunci cand da nastere odraslelor lor ori cand le imbaiaza. Dupa o vreme insa, infrant de curiozitatea specific omeneasca, isi incalca promisiunea si descopera adevarata natura a Melusinei, aceea de personaj fantastic, de sirena. Deceptionata si ranita, Melusine se intoarce pentru totdeauna in mare.

Citeste si:  Ce purtam in picioare vara aceasta

Tema este bazata pe descrierea drumului acesteia catre inapoi in mare, pe succesiunea emotiilor si trairilor ei de-a lungul acestui drum, pe transformarile suferite de personaj si eliberarea ei de povara suferintei lumesti in momentul asumarii si acceptarii totale a adevaratei sale naturi.

Colectia este consecinta unui studiu indelungat aspura simbolisticii fantastice si urmare a unui exercitiu de comparatie si atentie asupra semnelor.

TATSOL suprapune imaginea unui personaj fantastic peste una a lumii moderne, in care traim si a carei trasatura esentiala este superficialitatea si ignoranta fata de semne.
Legatura dintre cele doua elemente comparate este iluzia. Iluzia unui personaj fantastic ca dragostea lui poate birui asupra adevaratei sale conditii si iluzia oamenilor moderni ca pot minti despre adevarata lor natura printr-o „cosmetizare a ambalajului” propriu si ca pot trai intr-o lume lipsita de continut si adevar.
Alegerea unui personaj fantastic pentru reprezentarea unei trasaturi strict legata de conditia omului modern este motivata de intentia de subtilitate.

Citeste si:  Se poarta rosu

Din dorinta de a reda in costum profunzimea si din nevoia de a spune lucrurilor pe un nume si nu pe un altul, a aparut un exercitiu de sinceritate impartasit cu privitorul.
Oglindind cate o stare a personajului de-a lungul drumului, fiecare dintre costume poarta un nume simbolic, asemenea unor capitole.

Fiecare dintre piese este gandita ca forma a unei stari sau ca o continuare a alteia, care o intregeste. Formele sunt compuse dintr-o destructurare geometrica a unei cozi de peste, preluand atat grafica, cat si elementele decorative ale acesteia.
Imprimeurile sunt realizate cu ajutorul unei tehnici japoneze numita Gyotaku, ce implica reproducerea aproape exacta a formei si dimensiunii subiectului.

Toate elementele componente ale acestei colectii sunt gandite ca semne astfel incat sa creeze un mod de expresie non-verbal si un mediu de comunicare intre mine si voi, sa ilustreze cat mai transparent trairile mele si etapa creativa .

Citeste si:  Piese must-have in aceasta toamna

TATSOL este un gest de sinceritate premeditat generat din nevoia de a-mi dezvalui valorile in fata privitorului, fara a incerca sa -mi cosmetizez gandurile sau sa imi ambalez intentia in alta forma decat in aceea care imi reproduce identitatea. Independent de continutul real pe care il are forma, ea este trasata cu delicatete si subtilitate.

CLICK AICI PENTRU GALERIA FOTO


3 Comentarii
  1. vai, sa fac soc si nu alta!!
    articolul este extraordinar, prezentarea mitului francez, personajele, analiza lor si a lumii fantastice carora apartin, iuzia si magia descrisa sublim, ma transfera mental in aceasta lume iluzorie. citesc aproape hipnotizata cu placere si incantare.

    si cand imi e lumea mai draga, ….ceva ca-n desenele animate,….. sare banda.
    ce ati facut?
    de ce ati stricat tot punand poze cu hainele alea banale, palide si comune ale fostei d-ne Tiriac?
    astea-s expresiile non-verbale, trairile ei creative si transparente?
    faza cu transparenta o aprob. creativitatea ei este absolut transparenta(chiar unde e?).

    acum eu ma simt deceptionata si ranita.
    dar lasa ca ma duc pe articolul urmator, poate-mi revin.
    pupici!!!

  2. ce conteaza?
    tot varza este!
    Maria/ Irina gafeaza la fel in moda, doar ca Maria mai polua si sonor cu lalaiala ei cand se facuse cantacioasa. Irina nu canta dar jigneste literatura franceza, ceea ce mi se pare mai grav.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.