10 exercitii cu care combatem circulatia sanguina deficitara la nivelul membrelor inferioare

Nu o data ne-am plans de picioare reci, circulatie proasta, senzatii de frig si picioare umflate. Se intampla frecvent, mai ales dupa un numar considerabil de ore de stat pe scaun… la birou. Putem combate starea de oboseala si putem stimula circulatia prin cateva exercitii utile, realizabile doar cu putina vointa si atentie.

Am plecat de la aceeasi pozitie initiala, pe scaun:

Citeste si:  Conjunctivita - o boala de vara

cu toata talpa pe parchet, ridicam varfurile de 10-20 ori formand doua-trei serii;
ridicam calcaiele, formand doua-trei serii;
cu varfurile in sus, miscari de rotatie dreapta-stanga, executam doua serii in fiecare directie;
cu talpa pe parchet, strangem varfurile, realizand trei serii;
apasari alternative de varf – calcai; se recomanda trei serii;
din pozitia initiala, ducem picioarele talpa in talpa si revenim; executam doua serii;
apropiem genunchii, departand varfurile si revenim: din nou in doua serii;
cu o minge sub talpa, apasam ritmat, realizand doua serii cu fiecare picior;
cu un bat sub talpa, rulam in fata si in spate, cate doua serii pentru fiecare picior;
un usor automasaj pe picior in sensul de intoarcere al circulatiei venoase, va completa starea de relaxare.

Citeste si:  Cum sa gasesc un psihoterapeut "LGBT-friendly"

Dupa cum se poate observa aceste seturi de exercitii nu depasesc o jumatate de ora, executate zilnic se va constata o imbunatatire in circulatia piciorului. Chiar daca stam mult la birou, nu avem scuza pentru sedentarism, caci si acolo putem „printre picaturi” sa ne ocupam de noi.

Articol realizat de Bogdan Dimitriu, Coordonator recuperare medicala – Clinica Medicala Sport Med Center (www.sportmedcenter.ro)

Citeste si:  Gama parodontax* se imbogateste cu parodontax* Gentle Whitening

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.