10 metode pentru a ne racori in timpul verii

Caldura excesiva este un factor perturbator pentru sanatate si generator de disconfort. Vara, cand temperaturile sunt foarte ridicate, primul gand este acela de a ajunge intr-o incapere cu aer conditionat, pentru a ne racori. Insa, nu trebuie sa uitam ca rasa umana a reusit sa supravietuiasca temperaturilor ridicate, mii de ani, fara aer conditionat. Iata cateva metode simple prin care sa ne racorim rapid si sa ne recapatam tonusul!

Umeziti-va incheieturile si alte zone de puls cu apa rece! Lasand apa rece sa curga peste vene si artere, veti permite intregului corp sa se racoreasca. Folositi un cub de gheata invelit intr-o batista, pentru a continua sa va racoriti dupa ce apa rece se evapora. Racorirea permanenta a incheieturilor, va induce o senzatie de confort in intreg organismul. Tineti minte sa nu folositi cuburi de gheata direct pe piele: inveliti-le intr-o bucata de panza sau prosop, deoarece studiile arata ca astfel veti reduce, aproape instantaneu, temperatura centrala a corpului cu 1.5 º C, aceasta mentinandu-se scazuta, pana la o ora.
Beti apa, chiar daca nu va este sete! Fluidele pierdute prin transpiratie trebuie inlocuite constant, pentru a preveni deshidratarea. Evitati limonada, ceaiul rece si alte bauturi cu continut de zahar, la fel cum se recomanda sa nu exagerati cu cuburile de gheata, in apa pe care o beti. Apa rece va racoreste, insa cu cat aceasta este mai rece (din cauza cuburilor de gheata), cu atat corpul dvs. va trebui sa consume mai multa energie pentru a aduce lichidul la o temperatura potrivita. Iar consumul de energie, inseamna eliberare de caldura.
Evitati expunerea directa la soare! Expunerea directa la razele soarelui creste indicele termic, astfel incat corpul poate resimti temperaturi chiar mai mari decat temperatura aerului. Daca trebuie sa iesiti afara, faceti-o dimineata sau seara. De asemenea, purtati intotdeauna haine largi, din bumbac si, contrar convingerii populare, cu maneci lungi, pentru a evita expunerea directa la soare – priviti beduinii, care considera ca doua-trei straturi de haine bine alese ii feresc mai bine de caldura desertului, decat vesmintele cu maneci scurte!
Ventilatoarele sunt bune, evantaiele de hartie, nu! Daca incaperea este dotata cu un ventilator, porniti-l pentru ca ajuta la mentinerea unui flux continuu de aer proaspat. Daca nu este, rezistati tentatiei de a face un evantai de hartie cu care sa va ventilati fata si ceafa – „efortul” de a misca evantaiul inainte si inapoi creste numarul de calorii consumate si astfel temperatura centrala a corpului.
Faceti un dus! Faceti un dus sau o baie cu apa calduta, iar daca timpul sau circumstantele nu v-o permit, udati-va parul sau umpleti un lighean cu apa calduta si stati cu picioarele in apa. Udati o bandana si prindeti-o in jurul gatului sau folositi un prosop ud pentru a va acoperi spatele – asa cum fac sportivii.
Mancati mai putin! Consumand portii mai mici si mai sarace in proteine, reduceti caldura rezultata in urma metabolizarii hranei. Incercati sa consumati alimente reci sau produse care nu necesita preparare termica (salate, tartine etc.).
Rasfatati-va cu menta! Incercati cateva produse de ingrijre pe baza de menta: masati-va pielea cu o lotiune de menta, spalati-va cu un sapun cu menta, adaugati menta pudra in apa in care va racoriti picioarele etc. Menta reda prospetime pielii si lasa in urma o senzatie racoritoare placuta.
Condimentati-va mesele! Nu este o coincidenta faptul ca popoarele care traiesc in regiuni cu temperaturi ridicate au o bucatarie foarte… condimentata. Alimentele piperate intensifica transpiratia, care racoreste corpul pe masura ce se evapora. De asemenea, provoaca eliberarea de endorfine, oferindu-ne o stare psihica de bine, care ne ajuta sa uitam de disconfortul termic.
Scoateti-va pantofii si palaria cand sunteti in casa! Mare parte din caldura corpului este eliberata prin talpi, palme si scalp. Mentinerea acestor zone racorite, va face diferenta intr-o zi caniculara!
Racoriti-va cu tehnici yoga! Shitali pranayama este o tehnica yoga menita sa racoreasca corpul in conditii de temperatura ridicata. Asezati-va pe jos, cu picioarele incrucisate si trageti aer in piept, inspirand si expirand incet. Rulati-va limba astfel incat sa creati, in gura, un tub. Continuati sa respirati profund si lent, expirand prin tubul format de limba, apoi apropiati-va incet barbia de piept, respirand pe nas. Repetati procedeul de 5-10 ori si veti incepe sa simtiti corpul racorindu-se!

Citeste si:  Cum scapam de respiratia urat mirositoare?

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.