10 pasi esentiali pentru prevenirea diabetului

Incidenta diabetului de tip I si II este in continua crestere, potrivit American Diabetes Association.
In vreme ce diabetul de tip I este o boala autoimuna (in care sistemul imunitar al organismului distruge celulele producatoare de insulina din pancreas), cercetarile sugereaza ca stilul de viata influenteaza major predispozitia genetica de a dezvolta diabet de tip II.

Pentru persoanele cu risc, dar si pentru ceilalti dintre noi, cateva schimbari esentiale in dieta adoptata si in stilul de viata, pot fi suficiente pentru a preveni boala.

Faceti exercitiu fizic cu regularitate! Una dintre masurile cele mai eficiente pe care le puteti lua impotriva diabetului este sa faceti sport. Pe langa aceasta, veti avea o stare generala de sanatate mai buna. Cel putin 30 de minute de miscare pe zi, de trei ori pe saptamana, sunt recomandate pentru a preveni instalarea diabetului de tip II.

Eliminati alimentele cu un continut ridicat de zahar!
Daca veti consuma frecvent alimente bogate in zahar si cu un aport nutritional redus, exista riscul sa va ingrasati si acela de a va imbolnavi de diabet. Incercati sa consumati acest tip de alimente cat mai rar – doar ca un „rasfat” si nu ca parte importanta a dietei zilnice!

Citeste si:  Desi cea mai importanta masa a zilei, doar 43% dintre romani iau micul dejun zilnic

Mentineti-va greutatea in parametri normali! Obezitatea este unul dintre cei mai semnificativi indicatori ai declansarii diabetului. Asigurati-va permanent ca greutatea dvs. este in parametri normali. Cantariti-va cu regularitate si folositi un calculator al Indicelul Masei Corporale (calculati-va Indicele de Masa Corporala, aici) pentru a verifica daca sunteti in zonele de risc!

Optati pentru cereale integrale! De obicei avem tendinta de a introduce in dieta zilnica zaharuri si cereale rafinate (ex. painea alba, paste, orez). Este recomandat ca, in locul acestora, sa alegem variantele integrale, neprocesate, care au acelasi gust si care ne ajuta sa prevenim diabetul.

Mergeti la control, cu regularitate! Chiar daca nu sunteti predispusi diabetului sau nu aveti factori de risc cunoscuti, una dintre cele mai bune masuri de preventie este controlul medical regulat. Printr-o analiza medicala, deosebit de facila, veti putea monitoriza corect nivelul glicemiei.

Citeste si:  1.200 de romani fac dializa in clinici private

Mancati mai des si in portii mai mici! Reducerea portiilor de mancare si cresterea frecventei meselor este o metoda foarte eficienta de slabire, care va poate ajuta si la mentinerea unor valori normale a glucozei din sange. Mai mult decat atat, va veti asigura un nivel optim de energie, la orice ora a zilei.

Mancati echilibrat! Din dieta zilnica nu trebuie sa va lipseasca nici un nutrient esential. Multi oameni consuma o cantitate prea mare de carbohidrati sau prea putine proteine, ceea ce ii predispune la boli. Echilibrul este cheia unei alimentatii sanatoase, care este indicat sa includa, in cantitati optime, cereale integrale, fructe si legume proaspete, proteine si lactate degresate.

Cunoasteti-va istoricul familial! Este demonstrat faptul ca un istoric familial de diabet va predispune bolii, asa ca nu va feriti sa intrebati daca exista vreun caz de diabet in familia dvs. Predispozitia genetica nu inseamna neaparat ca si dvs. veti suferi de diabet, insa, cu siguranta, daca veti cunoaste acest aspect va va fi mai usor sa luati, la timp, masurile de preventie adecvate.

Citeste si:  Botulism

Limitati stresul! Desi nu exista o legatura directa intre nivelul de stres al unei persoane si riscul de a se imbolnavi de diabet, stresul creste, in mod indirect, riscurile. Stresul poate conduce la o alimentatie dezechilibrata, la mancatul compulsiv sau la sedentarism, asa ca incercati sa limitati sursele de stres din viata dvs. sau, cel putin, invatati sa gestionati mai bine stresul cotidian.

Cititi cu atentie etichetele nutritionale! Un aliment despre care se afirma ca este sanatos sau care, la prima vedere pare sanatos, nu inseamna ca, in realitate, chiar este. Obisnuiti-va sa cititi cu atentie etichetele nutritionale ale produselor pe care le cumparati si pe care urmeaza sa le consumati, pentru a sti cu exactitate ce contin acestea si pentru a nu cadea in capcana „alimentelor sanatoase”. Daca nu cunosteti efectele unui anumit ingredient de pe eticheta unui produs, mai intai informati-va despre acestea si numai dupa aceea adaugati produsul respectiv in cosul de cumparaturi!


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.