10 sfaturi practice pentru o postura corecta la biroul de lucru

Stam ore in sir in fata calculatorului si de la o zi la alta devenim mai sedentari. Durerile musculare, articulare si de orice gen isi pun amprenta incetul cu incetul.
Nu odata ne-am surprins intr-o pozitie total incomoda deasupra calculatorului.
Zona cervicala incepe sa doara, capul vajaie, putem simti amorteli in degetele mainilor sau ale picioarelor, umerii sunt parca de piatra, iar spatele e plin de contracturi.

Seamana cu ceva din viata voastra?

Putem sa tinem cont de anumite aspecte care ne vor ajuta in activitatea viitoare.

Citeste si:  Daca mancam prajeli, dublam riscul aparitiei cancerului

scaunul de birou se poate pozitiona mai jos sau mai sus, asezandu-ne mai confortabil, fapt ce ne va ordona aliniamentul corpului si ne va indrepta coloana;
laptop-ul sau monitorul ar putea fi urcat pe cateva etajere astfel incat sa ajunga la nivelul capului creindu-i o pozitie orizontala, impiedicandu-l sa-si aplece privirea, indoind astfel coloana cervicala;
tastatura si mouse-ul sa fie pe aceeasi linie favorizand aliniamentul umerilor;
putem pune o perna in zona lombara, fortand astfel coloana vertebrala la o pozitie corecta;
muschii fesieri sufera adesea prin statul pe scaun; putem pune un colac medicinal care ne va obliga sa-i contractam la cea mai mica miscare;
genunchii ar trebui sa fie colineari cu soldul, formand un unghi de 90 de grade cu gambele;
este recomandat sa putem calca cu toata talpa pe suprafata de sprijin in timp ce stam pe scaun; nu este indicata pozitia in care doar varful atinge podeaua, creind o presiune mare in zona sacro-lombara;
coatele pe masa ar trebui sa fie in unghi de 90 de grade fata de umeri;
daca se poate ar trebui sa avem o oglinda in lateral, fapt ce ne-ar permite sa controlam mai bine pozitia corpului de-alungul zilei;
este recomandat ca din 2 in 2 ore sa ne ridicam de pe scaun si sa facem cativa pasi, respirand si intinzandu-ne din toate incheieturile.

Citeste si:  Dieta saraca in carbohodrati contribuie la cresterea riscului de cancer la colon

Astfel cele opt ore de lucru nu ni s-ar mai parea infinit de lungi si nici programul nu s-ar sfarsi cu o imensa durere de cap.

Articol realizat de Bogdan Dimitriu, Coordonator recuperare medicala – Clinica Medicala Sport Med Center (www.sportmedcenter.ro)


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.