12 beneficii ale laptelui pentru copii si adolescenti

Pentru a asigura o dezvoltare armonioasa a sistemului osos, organismul are nevoie de calciu, cu precadere in intervalul de varsta 11 – 15 ani. Carenta de calciu la aceasta varsta poate avea un impact major asupra sanatatii la varsta adulta. Astfel, daca doriti ca micutul dumneavoastra sa aiba oase puternice, dinti sanatosi, sa prezinte un risc scazut de osteoporoza si nu numai, asigurati-va ca acesta primeste zilnic necesarul de calciu.

Necesarul zilnic de calciu difera, de asemenea, in functie de varsta copilului sau adolescentului. In primele sase luni de viata, copiii au nevoie de o cantitate zilnica de 210 mg lapte, in timp ce, pana la un an, aportul zilnic trebuie sa creasca la 270 mg lapte pe zi. De la 1 la 3 ani, specialistii recomanda un consum zilnic de 500 mg lapte, respectiv de 800 mg la varstele de 4 – 8 ani. Incepand cu varsta de noua ani si pana la finele perioadei de adolescenta, copii au nevoie de o cantitate dubla de lapte fata de cat le era necesar cand erau mai mici, acestia trebuind sa consume zilnic circa 1.300 mg de lapte proaspat.

Citeste si:  Vitamina D nu se gaseste in toate alimentele

Care sunt beneficiile pe care laptele le aduce sanatatii copiilor si adolescentilor?

Calciul obtinut din lapte aduce numeroase beneficii copiilor si adolescentilor. Acesta nu doar ca ajuta la dezvoltarea armonioasa a sistemului osos, insa accelereaza vindecarea fracturilor, la care copiii sunt predispusi in aceasta etapa a vietii. Studiile au aratat ca laptele consumat in copilarie produce efecte miraculoase asupra sanatatii oaselor pe parcursul vietii.
Datorita continutului bogat de proteine, laptele ajuta la dezvoltarea musculaturii.
Laptele este o buna sursa de biotina (familia vitaminelor B), deosebit de importanta pentru a asigura nivelul optim de energie intreaga zi.
Pentru un copil activ, hidratarea este esentiala, iar laptele ofera un plus de hidratare gratie continutului de potasiu si efectului de echilibrare a fluidelor din organism.
Laptele contine o cantitate considerabila de vitamina A, de aceea este deseori recomandat pentru a preveni hemeralopia nocturna (orbirea nocturna), unul dintre primele simptome ale carentei vitaminei A, destul de frecvent intalnita la copii.
Chiar si la o varsta frageda pielea, unghiile si parul reprezinta indicatori ai unei stari de sanatate bune. Aspectul general al acestora este imbunatatit datorita combinatiei optime de vitamina A, vitamina B si potasiu pe care laptele o contine.
Copiii sunt o categorie de varsta predispusa unor numeroase riscuri din punct de vedere al sanatatii, de aceea este recomandat ca sistemul lor imunitar sa fie constant fortificat. laptele contine riboflavin (vitamina din grupa B), zinc si vitamina A, care contribuie la intarirea imunitatii organismului.
Laptele are, in egala masura, un continut bogat de vitamina D, care este esentiala pentru absorbtia calciului si a altor nutrienti in organism.
Un alt compus al laptelui (si branzeturilor) este caseina, o proteina care impiedica bacteriile sa se lipeasca pe dinti. Astfel, consumul regulat de lactate, insotit de o igiena dentara adecvata, asigura o dantura sanatoasa si un zambet stralucitor micutilor dumneavoastra.
Pe parcusul copilariei pot aparea o serie de disfunctii endocrine. Acestea pot fi prevenite printr-un aport optim de iod.
Fiind o sursa bogata de vitamina B12, lapte contribuie la prevenirea astmului, o afectiune frecvent intalnita la copii.
Desi continutul de vitamina B1 (tiamina) al laptelui este destul de scazut, acesta este benefic pentru dezvoltarea adecvata a functiilor cognitive ale copiilor, indeosebi memoria.

Citeste si:  Lipsa unei substante chimice, cauza deficitului de atentie

In alimentatie, laptele constituie principala sursa de calciu. Daca insa copilul dumneavoastra sufera de intoleranta la lactoza sau nu prea se da in vant dupa lactate, acest nutrient esential pentru organism poate fi obtinut si din alte alimente, precum iaurtul (452 mg calciu la o cana de iaurt), sucul de portocale imbogatit cu calciu (350 mf calciu la un pahar de suc), soia (298 mg la o portie de seminte gatite), tofu cu aport de calciu (204 mg calciu la o jumatate de cana preparate din tofu), broccoli (184 mg calciu la un lujer mediu de broccoli sau 94 mg la o cana de broccoli gatit), spanacul (139 mg calciu la o jumatate de cana de spanac gatit), migdalele (75 mg calciu la 20 de migdale). Suplimentele de calciu constituie si ele o alternativa viabila la consumul de lapte, insa acestea sunt menite sa insoteasca, si nu sa inlocuiasca, o alimentatie echilibrata.

Citeste si:  Cercetatorii au descoperit de ce unii adolescenti sunt mai rebeli si mai violenti decat altii

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.