5 exercitii pentru a te mentine in forma

Iti sunt probabil cunoscute urmatoarele scuze: „nu am timp”, „este prea tarziu sa mai incep acum”, „nu am nevoie de exercitii”. Nimic mai fals. Totul se reduce la conceptul de vointa. Exercitiile fizice sunt necesare si intotdeauna se gasesc 15 minute pentru sanatatea ta. Daca nu vrei sa mergi la sala, daca preferi intimitatea locuintei tale, trebuie sa stii ca exercitiile fizice dau acelasi rezultat atata vreme cat sunt corect executate si sunt efectuate regulat. Daca adaugi faptul ca acasa poti pune si putina muzica care sa te motieze, atunci nu trebuie sa te mai retina nimic pentru a-i acorda organismului tau atentia cuvenita. Cum spuneam, un sfert de ora, de doua ori pe saptamana, este suficient pentru a te mentine intr-o forma de invidiat. Inainte de a-ti prezenta principalele exercitii care trebuie efectuate, te sfatuiesc sa le executi pe covor sau pe o saltea, si nu in pat.
Exercitiul 1
Stai intinsa, cu fata in jos. Apoi, cu palmele una spre cealalta, intinde bratele deasupra capului, concomitent cu ridicarea picioarelor la cativa centimentri. Incordeaza cat de mult poti muschii abdominali. Pastreaza aceasta pozitie cateva secunde, dupa care asaza-le din nou pe saltea. Repeta miscarea de inca noua ori, evitand arcuirea spatelui. Exerciciul trebuie realizat incet, fara graba pentru a avea efectul scontat.
Exercitiul 2

Citeste si:  Partiile si patinoarele va ajuta sa slabiti pana-n primavara

Asaza-te in genunchi, cu palmele pe podea. Picioarele trebuie sa fie putin departate, la o distanta aproximativ egala cu cea dintre solduri. Si bratele trebuie sa fie, de asemenea, la distanta regasita intre cei doi umeri. Apoi ridica in acelasi timp bratul drept si piciorul stang. Straduieste-te sa-ti mentii echilibrul. Ramai catea secunde in aceasta pozitie, apoi revino cu bratul stang si piciorul drept. Exercitiul trebuie efectuat de 10 ori pentru fiecare miscare in parte.

Citeste si:  Captoprilul protejeaza rinichii

Exercitiul 3

Ramai in genunchi. Apoi sprijina-te pe brate si indreapta picioarele, incordandu-le. Ca si la exercitiul precedent, tine bratele departate, astfel incat distanta sa fie egala cu cea dintre umeri. Toata greutatea corpului sa fie axata in maini, ca si cand ai face o flotare, iar spatele trebuie sa fie cat mai drept, pentru a pastra coloana vertebrala in pozitie corecta. Dupa aceea, ridica fiecare picior pe rand in sus (talpa piciorului sa fie dreapta) in timp ce iti apropii pieptul de podea. Repeta miscarea pentru fiecare picior in parte de cate 5 ori.
Exercitiul 4
Asaza-te cu spatele pe saltea si indoaie genunchii, incordandu-ti muschii abdominali. Straduieste-te sa-i tii in felul acesta pe toata durata exercitiului. Apoi ridica bazinul de pe saltea, sprijinindu-te pe calcaie si in palme. Bazinul nu trebuie sa fie ridicat mai mult de cativa centimetri pentru a nu fi lezata coloana vertebrala. Numara pana la 5, apoi asaza-te in pozitia initiala. Executa si acest exercitiu fara graba, in special daca esti la inceput.

Citeste si:  Botulism

Exercitiul 5

Abdomene corect efectuate. Intinde-te pe spate, pe saltea, cu genunchii indoiti si sprijina-te pe calcaie. Fixeaza un punct in tavan si imagineaza-ti ca ai sub barbie o pernuta, pentru a te ajuta sa nu-ti asezi barbia in piept. Nu iti indoi gatul! Pune-ti degetele (atentie! nu palmele, ci doar degetele) si ridica usor umerii. Relaxeaza-ti muschii abdominali cand revii la pozitia initiala, pe saltea.


4 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.