5 trucuri pentru a scapa de durerile de ceafa

Durerile de ceafa (sau cervicale) apar deseori atunci cand facem efort sau adoptam o postura incorecta pentru mai mult timp, fortandu-ne vertebrele si muschii sa se incordeze suplimentar pentru a sustine capul. Din fericire, durerile cervicale pot fi prevenite: inlocuind pozitiile vicioase cu unele mai „naturale” si fortificandu-ne muschii gatului, prin exercitii efectuate cu regularitate.

Iata cateva trucuri pentru a scapa de durerile suparatoare de ceafa:

Daca meseria va obliga sa petreceti ore in sir in fata computerului, atunci asigurati-va ca pozitia pe care o aveti este una corecta: stati cu spatele drept, pe cat posibil lipit de spatarul scaunului, si folositi un inaltator de picioare, pentru a le mentine usor ridicate de la sol. In plus, dupa fiecare ora de lucru, bucurati-va de o scurta pauza – de circa 10 minute, in care sa va dezmortiti corpul, plimbandu-va prin birou.
Ajustati-va perna, astfel incat pozitia din timpul somnului sa nu fie cea responsabila de durerile cervicale. Aveti grija ca perna sa nu fie prea rigida sau prea inalta si incercati, pe cat posibil, sa nu dormiti pe burta. O perna buna este cea care sustine linia naturala a gatului si coloanei vertebrale.
Un exercitiu simplu, efectuat in fiecare zi, poate tine la distanta durerile cervicale, ajutand la fortifierea muschilor gatului. Cum il executati? Faceti rotatii usoare ale capului, incepand de la dreapta spre stanga. Dupa cinci rotatii, schimbati directia de rotire a capului. Apoi, aplecati-va capul spre dreapta si spre stanga in serii de cate sase aplecari (cate trei in fiecare parte). In final, apropiati barbia, cat puteti de mult, de piept, si reveniti, lasandu-va capul pe spate – tot in serii de cate sase aplecari.
In cazul in care va confruntati cu o durere cervicala, un medicament anti-inflamator, cum este ibuprofenul, va poate ajuta sa o ameliorati. Aveti insa grija sa nu dezvoltati un obicei din a va administra medicamente anti-inflamatoare, acestea avand si efecte adverse cunoscute. De obicei, daca durerea nu va lasa dupa prima pastila, atunci remediul ar trebui cautat in mainile unui specialist in medicina fizica (chiropractor, fizioterapeut, kinetoterapeut).
Tot in cazul in care sunteti cuprins/a de durere, incercati sa aplicati pe zona dureroasa o compresa calda. Aparent, compresele calde fac minuni in cazul durerilor cervicale, relaxand musculatura si reducand disconfortul. Ca alternativa, puteti face un dus fierbinte.

Citeste si:  Eficienta vaccinului HPV

Este de retinut faptul ca durerile cervicale dureaza, in mod normal, o zi sau doua dupa instalare. Daca durerea persista si dupa aceasta perioada sau nu se amelioreaza in ciuda masurilor de auto-ingrijire, atunci vizita la medicul specialist este obligatorie. Unele dureri cervicale pot „ascunde” alte afectiuni grave care necesita tratament specializat si monitorizare permanenta.

Citeste si:  Toxoplasmoza in sarcina: pericole pentru mama si fat

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.