Abdomenul – mituri si adevaruri

Silueta unei persoane este subliniata de centura abdominala. De aceea, reducerea stratului adipos in zona abdominala si tonifierea acesteia sunt poate cele mai importante deziderate in ceea ce priveste aspectul fizic al majoritatii oamenilor de pretutindeni.

Primul pas este sa intelegem ca nu putem avea un abdomen perfect atata timp cat nu scapam de surplusul de grasime ce acopera muschii abdominali. Nu conteaza cate exercitii faci, cate aparate abdominale folosesti. Daca nu reduci stratul de grasime, nu vei avea nicidata abdomenul „de fier”!

In acelasi timp, a slabi nu inseamna ca vei dobandi un „abdomen de fier”, pentru aceasta ai nevoie si de un program de exercitii abdominale de tonifiere. Chiar daca va aflati printre „norocosii” care au dobandit nativ un stomac „plat”, este bine sa faceti si exercitii abdominale pentru un plus de tonus si fermitate.

„Desi fac abdomene zilnic, nu reusesc sa scap de burta”… unul dintre motivele cele mai probabile pentru care va aflati in aceasta situatie este alimentatia bogata in dulciuri, fainoase sau produse de genul fast-food. Exercitiile ajuta, dar nu vor face ca surplusul de grasime sa dispara in mod miraculos daca veti continua sa consumati alimente care de fapt, maresc tesutul adipos care acopera abdomenul.

Citeste si:  Sezonul alergiilor

Iata cativa pasi pe care ii puteti urma pentru a va intari si subtia abdomenul, probabil ca anumite lucruri deja le-ati mai auzit, dar daca va doriti intr-adevar rezultate, trebuie sa faceti un efort pentru a incepe si a ramane consecvent unui program ce cuprinde:

1. Exercitii de tonifiere
– incepeti cu exercitii pentru abdomenul inferior (aducerea genunchilor la piept din intins culcat, bicicleta, ridicarea bazinului de la sol contractand abdomenul din culcat pe spate picioarele perpendiculare pe sol, etc.)
– expirati pe contractie si inspirati pe relaxare.
– La exercitiile de ridicarea trunchiului de la sol cu mainile la ceafa, nu trageti de cap cu ambele brate, ci concentrati-va efortul asupra abdomenului. Mentineti barbia sus, imaginandu-va ca tineti un mar intre barbie si piept.
– Mentineti spatele lipit de podea, deoarece arcuirea acestuia va poate da dureri de spate. Puteti aseza mainile sub bazin, in felul acesta obtinand o pozitie mai sigura a spatelui. Majoritatea exercitiilor abdominale implica zona lombara, ar fi bine sa executati si exercitii pentru intarirea acesteia precum extensia trunchiului si a picioarelor.
– 3-4 sedinte de abdomene saptamanale ar trebui sa fie de ajuns. Faceti cat mai multe repetari pentru fiecare exercitiu. Puteti folosi si urmatoarea tehnica: mentineti contractia abdominala 5-10 secunde pentru o tonifiere mai eficienta.
– Exercitiile abdominale e bine sa fie completate si de exercitii pentru tonifiere generala, intrucat aceasta va conferi un tonus muscular uniform.
– Intr-un program de exercitii abdominale trebuiesc incluse: exercitii pentru abdomenul inferior, superior, pentru oblicii abdominali si pentru zona lombara.

Citeste si:  Lemongrass, un remediu natural pentru combaterea migrenelor

2. Dieta
– Reduceti continutul de grasime si colesterol din alimentatie.
– Folositi un ulei de masline sau cu cat mai putina grasime.
– Reduceti consumul de unt si margarina.
– Reduceti consumul de prajeli si renuntati la fast-food
– Mariti consumul de proteine
– Serviti salate, fructe si legume proaspete
– Dupa ora 18:00, reduceti consumul de carbohidrati cum ar fi cei existenti in cartofi, orez, paste, cereale si paine.
– Nu folositi sosuri grase sau cremoase.
– Serviti 6 gustari in loc de 2-3 mese imbelsugate zilnic.
– Nu sariti micul dejun.
– Permiteti-va o zi pe saptamana fara restrictii alimentare!

Citeste si:  Lindsay Lohan nu se cantareste, fiindca nu vrea sa devina obsedata de greutatea ei

3. Exercitiul cardio-vascular
– Consta in antrenamente de cel putin 40 minute de 4 ori pe saptamana, fie aerobic, jogging, alergare pe banda fixa, stepper, rower, etc.
– Este bine de programat aceste sedinte inainte de micul dejun sau intre mese.
– Dupa cateva sedinte, puteti creste intensitatea si duarata antrenamentului.

Mult succes!


3 Comentarii
  1. abdomenul va fi intotdeauna o problema pentru noi, femeile. eu fac exercitii, tin cure de slabire nu fac excese alimentare…. si totsi nu reusesc sa aplatizez abdomenul. deci nu este mit…. uneori nu functioneaza nimic

  2. Greu, foarte greu cu abdomenul asta plat. si exercitiile pentru abdomen sunt grele si sa nu mananci inghetata pe caldura asta este de-a dreptul criminal. iar o bere rece… de fapt si aia dauneaza abdomenului plat. nici nu stiu ce sa spun, mai feteklor… decat ca astept sa fie la moda burtica

  3. Trebuie sa recunosc k a fost foarte greu si a durat mult pana am reusit, dar acum abdomenul este de-a dreptul plat…nici macar burtica pe care am purtat-o cu mine de cand ma stiu, nu mai o am. Cheia succesului meu a fost probabil perseverenta in tot ceea ce am facut: exercitii pillates (care mi-au fost de un rfeal ajutor in prima luna), apoi am trecut la exercitii putin mai avansate si bineinteles vesnicele abdomene( dar asta s-a intamplat abia dupa ce mi-am intarit muschii cu ajutorul exercitiilor pilltes care durau 20 de minute pe zi, nici o secunda mai mult) si sa nu uit un lucru important – am mancat doar trei felii de paine graham intr-o saptamana (sigur vi se pare criminal asa ceva, dar m-am invatat fara paine si chiar nu ii duc lipsa…in schimb am mancat aproape orice si spun aproape orice pentru ca ma feresc de prajeli si dulciuri, dar nu intotdeauna :D.
    Va doresc si voua mult succes si sunt sigura ca veti reusi, dar nu uitati ca perseverenta este cheia.Rezultatele apar abia dupa o luna insa credeti-ma ca merita sa le asteptati

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.