Alimentatia in timpul alaptatului

Please select a featured image for your post

Inca de la inceputul sarcinii ti s-a spus din toate partile cat de importanta este alimentatia sanatoasa si corecta. Doar nu credeai ca imediat dupa sarcina totul revine la normal si poti bea 3 cafele pe zi, cu tigarile aferente si manca ardei iuti si fasole la discretie, nu? Alimentatia corecta si sanatoasa este esentiala in timpul sarcinii. O alimentatie de calitate inseamna un lapte de calitate, iar despre beneficiile laptelui matern am discutat deja in articolul Mancare pentru bebelusi – laptele matern. In timpul alaptatului nu este momentul propice pentru a incepe o cura drastica de slabire, intrucat rezervele tale de calciu, magneziu, proteine si fier trebuiesc constant refacute pentru ca de ele beneficiezi nu doar tu, ci si copilul tau. Trebuie insa sa mentii o dieta echilibrata si mai ales sa consumi zilnic 2500 de calorii, intrucat 500 dintre acestea se consuma zilnic o data cu „prepararea” laptelui matern.
Este foarte important sa consumi cat mai multa apa, insa nu sucuri carbogazoase sau lichide foarte dulci. Apa este importanta pentru ca asigura hidratarea organismului, care trece printr-o perioada delicata, de acomodare. In nici un caz nu iti fa griji ca laptele poate fi diluat de la apa pe care o consumi, intrucat laptele matern este unul „inteligent”, care se adapteaza la cerintele bebelusului, asa ca va fi tocmai perfect pentru el.
Citeste si:  Dusmanul meu: anorexia
Un alt aspect foarte important este aportul de calciu pe care trebuie sa il asiguri constant organismului tau, intrucat laptele matern consuma din calciul organismului tau pentru a-i asigura bebelusului aportul necesar de calciu si mentinerea nivelului de calciu din sange. Atunci cand in organism nu sunt destule resurse de calciu, corpul tau nu va avea incotro decat sa „fure” din rezevele de calciu din oase. Asa ca ia zilnic 3-4 gustari bogate in calciu: un pahar de lapte, un borcanel de iaurt gras, o felie de cascaval sau o bucata de branza.
Citeste si:  De ce antidepresivele nu sunt eficiente pentru toti pacientii?
Alimentele interzise sunt in mod clar cele care nu ii plac bebelusului si nu ii fac bine. Trebuie sa stii ca orice mananci si bei se transmite prin laptele matern copilasului, asa ca incearca sa eviti mustarul sau alte condimente puternice, pentru ca „inspectorul in scutece” nu le agreaza. Daca tii neaparat sa mananci ceva iute sau condimentat, asteapta-te la un bebe nervos si agitat, care doreste sa fie alaptat mai des. De evitat sunt si alimentele care ii fac gaze. Cum stii care sunt acelea? De exemplu fasolea boabe sau alte alimente care iti provoaca tie flatulatii. Acestea se transmit prin laptele matern bebelusului, care face colici. Si atunci sa te tii tare, pentru ca la unii bebelusii reactiile pot fi foarte puternice.
Citeste si:  Janeane Garofalo a folosit o dieta periculoasa doar pentru a obtine un rol
Contraindicate in timpul alaptarii sunt si cofeina (continuta de cafea, ceai negru, ciocolata calda si cacao) pentru ca este un aliment care trece intr-o cantitate foarte mare in lapte si astfel va da bebelusului mai multa energie decat are nevoie si va fi agitat si fara pofta de somnic, atat de important in cresterea sa. La fel, nicotina care trece in laptele matern influenteaza copilasul, care va avea varsaturi, diaree sau chiar va manifesta o crestere a frecventiei cardiace.
Haine pentru copii


Un comentariu
  1. Va recomand sa va documentati mai temeinic inainte sa dati sfaturi. Si sa va verificati sursele…

    Pentru inceput, incercati cu http://kellymom.com/nutrition/mothers-diet/mom-foods/

    unde veti vedea, printre altele, ca:

    However, there is no list of foods that every mom should avoid while breastfeeding. In fact, most babies are fine with any food that mom eats, so there is no reason to avoid a food unless you notice an obvious reaction in your baby every time you eat a particular food.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.