Banana, intre energie si vitamine

Please select a featured image for your post

Originara din Asia, banana este un fruct plin de calitati pe care multi trebuie sa renunte sa-l mai judece pentru numarul mare de calorii. Banana inseamna energie, stare de bine si multe vitamine. De aceea consum-o cu incredere fie la micul dejun, fie ca un desert apetisant sau un cocktail racoritor.
Desi este perceputa de multi ca fiind acel fruct plin de calorii care ingrasa banana nu trebuie complet evitata. Ea este una dintre cele mai energizante fructe si tocmai de aceea este recomandata persoanelor active, sportivilor spre exemplu, dar si copiilor sau persoanelor mai varsta. Fiind o asa importanta sursa de energie, banana nu trebuie sa lipseasca nici de la micul dejun, cea mai importanta masa a zilei. In forma sa naturala, alaturi de o cana cu lapte sau chiar langa o portie de cereale si iaurt, banana este alegerea perfecta pentru dimineata.
Citeste si:  Ceaiul negru creste riscul de artrita reumatoida
Datorita numarului mare de vitamine si minerale, aceasta poate cu usurinta sa inlocuiasca chiar si o masa avand in acelasi timp si avantajul unei digerari rapide. Folosita adesea in curele de ingrasare, banana nu trebuie sa lipseasca nici din regimurile de slabire. Cu toate ca are multe calorii, banana poate sa se regaseasca in dieta noastra daca se tine cont de cantitatea in care aceasta este consumata.
Continutul de vitamine ale bananei si beneficiile lor:
Banana contine foarte multe vitamine, printre acestea regasindu-se vitamina A, B, B6( care ajuta la o mai buna functionare a sistemului nervos), dar si vitamina C. Gratie acestor vitamine, banana contribuie cu succes la intarirea sistemului imunitar. Tot in banana se gasesc potasiu( o banana contine aproximativ 602 mg de potasiu), magneziu si calciu. Toate acestea fac din banana un adevarat medicament contra crampelor musculare, fiind adesea folosit de sportivi. Tot datorita cantitatii mari de potasiu pe care o contine, banana reduce riscul de crestere al presiunii arteriale. Mai contine si fier, zinc, dar si fibre, acestea din urma ajutand la reglarea tranzitului intestinal. Pe langa toate acestea banana mai contine si principii antifungice si antibiotice, acestea ajutand la distrugerea acizilor care deranjeaza digestia. Astfel, ea primeste rol dublu, fiind buna atat in combaterea diareei, cat si in cea a constipatiei.
Citeste si:  Atunci cand adolescenta ta vrea sa slabeasca
Banana este si un fruct bogat in serotonina, hormonul care se ocupa de starea noastra de bine. Acesta mai are si rolul de a stimula musculatura intestinelor. Consumul zilnic a doua trei – banane pe zi creste secretia serotoninei si favorizeaza somnul. Banana poate fi folosita si pentru uz extern, fiind foarte indicata persoanelor care sufera de hemoroizi sau muscaturi de insecte. Aceasta are rolul de a calma durerile si usturimile, diminuand chiar si inflamatiile.
Citeste si:  Regim de slabire pe principii sanatoase
Achizitionarea bananelor: Bananele, cu cat sunt mai coapte, cu atat sunt mai bune si mai bogate in zaharuri usor de asimilat de organism. Bananele de culoare verde chiar daca au mai putine calorii, contin amidon ce le face sa fie mult mai greu de digerat. Indicat este ca bananele sa se cumpere tari si verzi si sa se lase un timp pentru a coace. Cele mai bune de mancat sunt atunci cand sunt moi, cu coaja galbena si nepatata.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.