Ce dieta este mai potrivita pentru o inima sanatoasa?

Care sunt cele mai eficiente „arme” pe care le avem in lupta cu factorii nocivi care ne ameninta sanatatea inimii? Oamenii de stiinta sunt de parere ca alegerile alimentare si cele legate de stilul de viata sunt cele mai la indemana pentru a ne asigura ca ne vom pastra o inima sanatoasa cat mai multa vreme.

„Adoptarea unei diete sarace in grasimi saturate si trans, colesterol si sodiu, poate ajuta la reducerea riscului de boli cardiovasculare. Insa acesta este doar un aspect al solutiei. Este, de asemenea, important sa alegem acele alimente care sunt cunoscute pentru potentialul cardio-protector, cum ar fi fructele, legumele, cerealele integrale si fibrele”, a explicat dr. David Grotto, de la International Food Information Council (Statele Unite).

Citeste si:  Legumele preparate nu se pastreaza in frigider

Acizii grasi Omega-3 sunt considerati nutrienti-vedeta pentru sanatatea inimii: sunt atat de necesari organismului uman, insa din pacate, nu pot fi sintetizati de catre acesta, ci obtinuti exclusiv din alimentatie. Surse de acizi grasi Omega-3, pe care specialistii ne indeamna sa le includem in dieta de cel putin doua ori pe saptamana, sunt pestele (somon, ton), fructele de mare, nucile.

La fel de important este sa existe in alimentatie un echilibru intre aportul de Omega-3 si Omega-6 (un alt acid gras esential), in special pentru ca acizii grasi Omega-3 ajuta la reducerea inflamatiei, in timp ce majoritatea acizilor grasi Omega-6 tind sa contribuie la agravarea proceselor inflamatorii.

Citeste si:  Plante purificatoare

Din pacate, dieta occidentala pare sa includa o cantitate de 14-25 de ori mai mare de acizi Omega-6 decat cea de acizi Omega-3, ceea ce nu o recomanda ca model alimentar cu rol cardio-protector.

La polul opus se afla dieta mediteraneana, numeroase studii aratand ca persoanele care urmeaza o astfel de dieta prezinta un risc scazut de a dezvolta boli cardio-vasculare. Care este secretul? Dieta mediteraneana nu include prea multe carnuri (care au un continut ridicat de Omega-6) si pune accent pe surse naturale de acizi grasi Omega-3, precum cereale integrale, fructe si legume proaspete, peste, ulei de masline, usturoi, vin (consumat cu moderatie). In plus, include nuci (spre exemplu, migdale si alune), care sunt cunoscute ca sursa de proteine, fibre, minerale si vitamine – in special vitamina E, atat de benefica pentru sistemul cardiovascular.

Citeste si:  "Femeile, indiferent de varsta, trebuie sa faca anual testul Papanicolau"

Sursa: International Food Information Council


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.