Ce este fitness-ul?

Adesea asociat cu antrenamentul de forta la aparate, fitnessul incepe sa-si faca loc in viata noastra ca o notiune ce defineste omul modern printr-o activitate veche precum lumea: exercitiul fizic, miscarea. Fitnessul inseamna o plaja infinita de activitati fizice, pshihice si mentale prin practicarea carora se ajunge la o calitate optima a vietii.

Fitnessul reprezinta o conditie dinamica, multidimensionala, ce se bazeaza pe o stare de sanatate pozitiva si include in ea mai multe componente:

– fitness intelectual
– fitness social
– fitness spiritual
– fitness fizic (conditia fizica)

Voiciunea mentala si curiozitatea, capacitatea de a raspunde adecvat din punct de vedere emotional, de a stabili si a intretine relatii cu alti oameni, interesul si implicarea in problemele sociale, precum si capacitatea fizica de a indeplini sarcinile si telurile personale cu vigoare, eficienta si fara a te simti epuizat, reprezinta elemente esentiale ale vietii dar si ale fitnessului. Aceste aspecte ale fitnessului sunt strans interconectate, un nivel ridicat al uneia dintre componente imbunatatind nivelul celorlalte si invers. Asa se explica de ce prin faptul ca miscarea, sportul, imbunatatesc fitnessul fizic, conditia fizica, nivelul de antrenament, ele au efecte favorabile si in plan psihic, spiritual si profesional.

Citeste si:  Prima editie Pitici & Mamici va avea loc si la Braila

Fitnessul nu este un program de antrenament pe care sa-l executam de 2-3 ori pe saptamana, fitnessul este un mod de viata accesibil tuturor. Iata cateva afirmatii in acest sens:

1. Viata inseamna miscare si miscarea inseamna viata.
2. Oraganismul uman are nevoie de activitate.
3. Organismul uman nu poate rezista stresului zilnic de a sta numai pe scaun sau a sta numai in picioare.
4. Pentru a primi energie, e nevoie de o eliberare a energiei in prealabil.
5. Un organism sanatos si antrenat lucreaza la capacitate maxima.
6. Oamenii care practica exercitiul fizic se simt mai bine si au un respect de sine ridicat.

Citeste si:  Cum sa gasesc un psihoterapeut "LGBT-friendly"

Oricine poate deveni un practicant si sustinator al fitnessului. Cele mai accesibile si agreate activitati fizice sunt: mersul, alergarea, diferitele forme de gimnastica, culturismul, dansul, inotul, badmintonul, tenis, baschet, fotbal, tenis, volei de plaja, ski-ul. Desi centrele de sanatate si salile de gimnastica ofera in principal programe de gimnastica de grup si la aparate, alegerea tipului de activitate ramane o optiune personala prin care fiecare se poate manifesta in functie de personalitate si preferinte.

Citeste si:  Supravietuire adolescenta

Un program de fitness poate fi, la prima vedere, un complex de exercitii la sala de forta, impartite pe seturi si repetari. Pentru cei ce reusesc sa-si faca timp pentru sala de forta, acest program reprezinta fitnessul. Avand insa o complexitate mai mare, fitnessul sau conditia fizica se refera la urmatoarele elemente:

– rezistenta cardio-vasculara;
– mobilitatea articulara si supletea musculara;
– forta musculara;
– compozitia corporala.

Un program de fitness eficient trebuie sa acopere toate aceste elemente prin practicarea de activitati fizice diverse si o alimentatie echilibrata.


Un comentariu
  1. la noi nu prea se intampla chestia asta cu viata sanatoasa rpin miscare si prin alimentatie sanatoasa. la noi conceptul este de \”slabire\”; ne intereseaza prea putin cat de sanatos este fitness-ul sau cat de tare ne agreseaza stomacul o dieta; vrem a fim slabe si nu conteaza cum reusim sa facem asta atata vreme cat… reusim

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.