Ce mancam ca sa fim mai destepti?

Please select a featured image for your post

Modul nostru de hranire s-a schimbat foarte mult in ultimele sute de ani. Oamenii din epoca de piatra consumau fructe, leguminoase, miere si verdeturi in proportie de 70%, iar peste, vanat si oua in proportie de 30%. Revolutia agricola i-a determinat pe oameni sa cultive cereale (pentru fabricarea painii) si sa creasca animale pentru carne, lapte si oua. Incepand cu secolul XX, au aparut alimentele prelucrate, iar mai nou cele de tip fast-food. Daca stiim deja care sunt acele alimente care ne ajuta sa mentinem sanatatea organismului, vom afla in randurile urmatoare despre alimentele care ne ajuta creierul sa functioneze mai bine. 1. Pestele. Pentru a functiona corespunzator, creierul nostru foloseste o substanta numita DHA ce se gaseste in grasimile Omega3. Pestele contine o mare cantitate de DHA in special, pestele gras- macrou, sardele, hering, somon. Foarte eficiente se dovedesc si capsulele ce contin untura de peste. Acizii grasi Omega3 pot mari eficienta cerebrala si chiar induce buna dispozitie.
Citeste si:  Copii indisciplinati
2. Fructele si legumele. Fructele si legumele aduc organismului un aflux de antioxidanti ce lupta impotrivaradicalilor liberi care sunt responsabili de alterarea materialului genetic al celulelor. Stramosii nostri consumau o cantitate foarte mare de fructe, in special fructe de padure. Acestea furnizau organismului vitaminele, mineralele si antioxidantii necesari. Fructele trebuie consumate cu precadere proaspete sau cat mai putin prelucrate termic. Cele mai bune fructe pentru sanatatea creierului sunt: bananele, fructele de padure, afine, zmeura, mure, fragi, dar legume precum broccoli, salata, varza si conopida. 3. Nucile si semintele. Din pacate, nucile atat de bune pentru organism au un inconvenient destul de mare, si anume acela de a contine o cantitate mare de grasime, insa ele furnizeaza proteine vegetale de foarte buna calitate alaturi de arahide, migdale si seminte de bostan si floarea soarelui acestea sunt foarte agreate de creier. Ele trebuie consumate de preferinta nesarate si fara a depasi o cantitate de 80- 100 de gr pe zi.
Citeste si:  Medicamentele ieftine, blocate de companii
4. Pastele fainoase, cerealele si painea. Acestea sunt importante pentru ca ofera organismului o cantitate insemnata de carbohidrati complecsi care aduc o sursa de energie suplimentara si o serie de vitamine, fibre si minerale. Painea neagra, dar si pastele din faina integrala sunt ideale pentru creierul nostru. Daca vrem sa ne mentinem greutatea corporala nu trebuie sa depasim trei felii de paine pe zi.
Citeste si:  Dietele din reviste sau de pe internet nu dau rezultate benefice
5. Apa. Apa este importanta deoarece mentine hidratarea intregului organism, iar un necesar zilnic ar putea fi aproximat la 6-8 pahare pe zi. Ea este responsabila pe langa mentinerea hidratarii si de transportul tuturor mineralelor si vitaminelor prin intregul organism, incluzand si cele transportate catre creier. 6. Uleiurile rafinate. Grasimile continute de diverse tipuri de uleiuri vegetale rafinate sunt daunatoare pentru activitatea creierului. Tot in aceasta categorie intra si margarina, care, consumata in exces duce la o slaba functionare a celulei nervoase. Este de preferat sa consumam cat mai putine uleiuri vegetale rafinate si in generale, cat mai putine uleiuri rafinate. In schimb, uleiurile din seminte de in sau uleiul de masline consumate in cantitati rezonabile pot duce la imbunatatiri ale activitatii creierului.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.