Ce nu stiati despre flatulenta…

Uneori, un subiect tabu, flatulenta este un proces fiziologic normal, dar care, in formele sale severe, poate deteriora semnificativ calitatea vietii suferinzilor. Flatulenta este o consecinta a acumularii de gaze in intestine fie in urma ingerarii de aer in timpul meselor sau consumului unei bauturi, fie ca urmare a faptului ca multe alimente emana gaze atunci cand sunt descompuse in organism.

Stiati ca…

Majoritatea persoanelor flatuleaza, in medie de 15 – 25 de ori pe zi, ceea ce este considerat normal si sanatos?

Mai mult decat atat, absolut toti oamenii flatuleaza, desi numai pentru unii acest proces poate deveni o problema, afectandu-le calitatea vietii?

Desi se spune ca flatulenta este mai degraba „rezervata” barbatilor, nu exista nicio dovada stiintifica valida care sa ateste ca exista diferente intre barbati si femei in ceea ce priveste acest proces fiziologic?

Gazele eliminate nu ar trebui, de fapt, sa miroasa foarte urat, iar mirosul respingator este un semn ca unele alimente nu au fost digerate corespunzator si fermenteaza in stomac?

Citeste si:  Tasaturile comportamentale sunt inscrise in ADN-ul copilului

Pe de alta parte, mirosul flatulentei este dat de o combinatie de mercaptani (compusi de sulf) si sulfura de hidrogen, rezultata in urma digestiei?

Fumatorii sunt mai predispusi la a avea probleme cu flatulenta excesiva, din cauza aerului pe care il inhaleaza de fiecare data cand trag din tigara?

Pe langa ingerarea de aer, alte cauze ale flatulentei pot fi: cantitatea excesiva de bacterii din intestine, consumul excesiv de alimente care contin fibre, tulburarile digestive, sindromul colonului iritabil, constipatia, dietele bogate in grasimi, intoleranta la lactoza?

Flatulenta poate constitui un semnal de alarma daca: eliminati gaze de mai mult de 25 de ori pe zi, mirosul este foarte puternic si respingator, eliminarea gazelor este insotita de durere abdominala sau de o senzatie de prea-plin inconfortabila?

Daca aveti probleme cu flatulenta, sunt unele alimente pe care ar trebui sa le evitati, intrucat acestea sunt cunoscute ca provoaca gaze excesive? Printre acestea se numara: produsele lactate (laptele, branza, inghetata), alimentele foarte bogate in fibre (merele, perele), fructele cu un continut bogat de fructoza (bananele, prunele), unele legume (broccoli, conopida, varza), mancarurile grase, bauturile carbogazoase, alimentele cu un continut bogat de sodiu, alimentele care contin amidon si carbohidrati in cantitati mari (cartofii, porumbul, graul), guma de mestecat (deoarece permite intrarea aerului in stomac)?

Citeste si:  Gimnastica pentru combaterea celulitei

Fasolea ocupa un loc aparte in bucataria traditionala, insa este cunoscuta pentru efectul de promovare a flatulentei. Stiati ca acest efect este dat de faptul ca fasolea contine un tip de zahar pe care organismul nostru nu il poate digera, iar gazele excesive se produc atunci cand bacteriile din intestinele noastre incearca sa il descompuna?

Mancatul lent este un remediu pe cat de banal, pe atat de eficient pentru flatulenta? Atunci cand nu ne grabim si mestecam corespunzator hrana, alimentele sunt impartite in particule mai mici care pot fi digerate cu usurinta de organism. In plus, atunci cand mancam repede, tindem sa inghitim si cantitati mari de aer impreuna cu mancarea, ceea ce contribuie la problema.

Citeste si:  Trei injectii pentru disparitia ridurilor adanci

Sucul de lamaie este un remediu natural la indemana pentru flatulenta? Nu trebuie decat sa stoarceti o lamaie si sa adaugati sucul rezultat intr-un pahar cu apa, impreuna cu jumatate de lingurita de bicarbonat de sodiu – odata consumat, amestecul reduce flatulenta si balonarea.

Alimentele probiotice pot fi un remediu pe termen lung pentru flatulenta? Incercati sa includeti in dieta astfel de alimente, retinand ca ciocolata neagra si microalgele (spirulina) pot fi alternative bune pentru persoanele care sufera de intoleranta la lactoza si nu isi pot procura bacteriile „bune” din iaurt sau chefir.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.