Ce nu stiati despre sindromul premenstrual…

Pe scurt, sindromul premenstrual descrie simptomele psihologice si fiziologice care se manifesta la femei in saptamana dinaintea menstruatiei. Din cauza numarului mare de simptome, care variaza de la femeie la femeie, dar si de la o luna la alta, sindromul premenstrual este deseori dificil de gestionat, ajungand, in unele cazuri, sa interfereze cu activitatile zilnice ale femeilor afectate.

Stiati ca…

pana la 80% dintre femei experimenteaza cel putin o parte dintre cele peste 150 de simptome asociate sindromului premenstrual?
la 2.5-5% dintre femeile care sufera de sindrom premenstrual, simptomele sunt debilitante, interferand semnificativ cu viata cotidiana?
principalele simptome ale sindromului premenstrual includ balonare, migrene, iritabilitate, anxietate sau depresie, scaderea stimei de sine, tulburari de somn, modificari ale apetitului alimentar, stari de oboseala, sensibilitatea sanilor, modificari de dispozitie, constipatie, dureri de spate, crampe abdominale, palpitatii, atacuri de panica, retinerea de apa, scaderea randamentului si reducerea apetitului sexual?
desi sindromul premenstrual se manifesta independent de varsta, cel mai adesea se intalneste la femeile cu varsta intre 25 si 35 de ani?
printre factorii favorizanti ai sindromului premenstrual se numara sarcinile multiple, un nivel ridicat de stres, folosirea contraceptivelor orale, excesul de greutate sau urmarea unor diete stricte, sedentarismul, obiceiul de a sari peste mese sau a consuma alimente nesanatoase, un istoric de interventii chirurgicale?
desi simptomele pot diferi, sindromul premenstrual afecteaza de obicei femeile din aceeasi familie, avand astfel o componenta ereditara?
pentru a reduce unele simptome, precum crampele abdominale, balonarea si durerile de cap, se recomanda sa consumati cantitati mici de mancare, la fiecare trei-patru ore, care sa constea cu precadere in cereale integrale, fructe si legume si sa fie sarace in grasimi, zaharuri si sare?
tutunul, alcoolul si cofeina contribuie la intensificarea simptomelor sindromului premenstrual, de aceea excluderea lor poate aduce beneficii femeilor care se confrunta cu acest disconfort?
administrarea de suplimente de calciu poate contribui, de asemenea, la reducerea simptomelor?
femeilor care se confrunta frecvent cu sindromul premenstrual li se recomanda sa faca sport minim 20-45 de minute, de trei ori pe saptamana?

Citeste si:  Dietele din reviste sau de pe internet nu dau rezultate benefice

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.