Ce nu trebuie sa-ti lipseasca din farfurie

Deja stim cu totii care sunt alimentele sanatoase si care sunt cele care ne fac rau. Insa pe langa lapte, oua si ulei de masline, exista cateva alimente, adesea trecute cu vederea, dar care sunt adevarate bijuterii, odata ajunse in farfurie.

Popeye avea dreptate. Spanacul chiar este bun. Evident ca n-o sa te transforme intr-o Superwoman pe loc, dar cu siguranta va contribui la starea ta de bine, fiind sarac in calorii si bogat in nutrienti. Pe langa cantitatea mare de fier, pentru care este deja faimos, mai contine o lunga lista de vitamine si minerale. Consumat in mod regulat, previne bolile cardiovasculare, cataracte si unele forme de cancer.

Citeste si:  Cu sau fara multivitamine

Banalele nuci sunt o sursa excelenta de nutrienti. Desi cel mai des le folosim pentru prajituri, ele ar trebui sa se gaseasca in fiecare salata pe care o mancam. Sun bogate in proteine, fibre si vitamina E, dar mai ales in acizi grasi omega 3, fiind o sursa foarte buna de antioxidanti.

Mierea n-ar trebui sa fie un simplu indulcitor pentru ceaiuri si cafele, ci o parte din dieta zilnica. In trecut, se folosea pentru tratarea ranilor si pentru afectiunile gastro-intestinale. Si mierea contine o multime de antioxidanti, dar si oligozaharide, substante care maresc numarul bacteriilor „bune” din colon. Alege-o dupa culoare. Cu cat mierea este mai inchisa la culoare, cu atat contine mai multi antioxidanti.

Citeste si:  Consumul de mere favorizeaza eliminarea mercurului din organism

Somonul nu e doar gustos, ci si plin de proteine, si mai ales de omega 3. Totusi ai grija de unde vine. Pestele provenit din ferme piscicole poate sa fie colorat artificial si s-a observat ca este mai adesea contaminat cu deseuri decat cel pescuit din rauri.

Ovazul este si el un bun antioxidant, desi nu se poate compara cu mierea. In schimb, este foarte eficient in combaterea colesterolului. Un mic dejun care include fulgi de ovaz nu numai ca iti da energie pentru toata ziua, dar distruge colesterolul rau, reducand foarte mult sansele de a face boli cardio-vasculare.

Citeste si:  Postul poate provoca malnutritie proteica

Afinele sunt pe cat de rare, pe atat de sanatoase. Atunci cand le gasesti, nu ezita sa le mananci pe saturate. Substantele pe care le contin pot imbunatati capacitatea de miscare si incetini evolutia bolilor degenerative asociate cu batranetea. In plus, contribuie la sanatatea tractului urinar.

Vestea proasta este ca ciocolata neagra (continut ridicat de cacao) are aproape tot atatea calorii ca si cea normala. Vestea buna este ca ciocolata neagra contine antioxidanti si poate sa scada tensiunea arteriala. Cu cat mai inchisa la culoare, cu atat mai bine.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.