Ce sa faci pentru niste fese de invidiat

Mai mici sau mai mari, mai moi sau mai tari, mai rotunde sau mai plate, fesele unei femei sunt intotdeauna ca un indicator rutier pe care barbatii il vor cauta cu privirea la fiecare colt de strada, inainte de a face urmatorul pas. Ne vom dori noi mult si bine sa se uite mai intai in ochii nostri! Degeaba. Privirea lor va cobori catre locul pe care noi nu-l putem vedea decat in oglinda. Iar daca vrem ca momentul impactului vizual sa nu ne frustreze, n-avem ce face decat sa le lucram.

La fel ca si abdomenul si picioarele, fesele fac parte din acele zone cu probleme ale corpului feminim, cele care iti pot aduce statutul de bomba sexy sau ti-l pot lua in numai cateva luni. Motivul tine de felul in care natura a alcatuit trupul femeii, cu tesuturi mai elastice in zonele care sunt afectate de sarcina, printre care si sezutul. O structura aparte a tesuturilor adipoase din aceste zone, diferita de cea a barbatilor, favorizeaza acumularea de grasime si de apa daca nu avem grija de noi. De aici apar acele rotunjimi nedorite, dar si neplacutul efect de coaja de portocala – celulita.

Anatomia feselor include trei feluri de muschi: fesierii superiori, aflati in partea din spate a bazinului si care sunt cei mai mari si cei mai superficiali dintre muschii fesei. Cand are un tonus bun, fesierul da aspectul bombat al fesei. Fesierul mediu este situat pe partea laterala a bazinului si este cel care trebuie mentinut pentru a da contururi fesei. In fine, fesierul inferior, la intersectia dintre coapse si pelvis, este cel care trebuie sa tina grasimea din zona posterioara departe de picioare – cu conditia sa fie si el tinut in forma!

Citeste si:  Pastile in locul injectiilor cu insulina pentru controlul nivelului glicemiei la diabetici

Cand acesti muschi nu sunt solicitati suficient, ei se vor relaxa si vor crea rotunjimi neplacute ochiului. De aceea, ar trebui sa facem cateva dintre urmatoarele activitati de mentinere si intarire a muschilor fesieri, pentru ca, asa cum spune si folclorul, cel mai mare dusman al unui fund frumos este sa-l tii toata ziua pe scaun!

• Mersul pe jos. Ce poate fi mai simplu? Adoptati pozitia bipeda si dati din picioare! Cat mai mult, cu atat mai bine. Parcati masina la 5 minute de serviciu – sau lasati-o acasa. Duceti-va prin parc. Bateti mallul dintr-un cap in altul. Nu mai sunati colega pe telefonul interior, duceti-va la ea in birou. Asemenea lucruri se aduna si conteaza!

• Urcatul scarilor. Gata cu lifturile si scarile rulante, in trepte sta bunastarea! Urcati-le cate doua drepte deodata, impingandu-va bine in picioare. Urcati un etaj lent si incordat, celalalt rapid. Face minuni treaba asta!

• Sport organizat. Sigur ca sa va duceti de 2 – 3 ori pe saptamana la tenis sau la volei nu va poate strica. Nici nu mai are rost sa va explic de ce!

Citeste si:  Ciupercile reduc riscul de cancer mamar si de infarct

• Mersul pe bicicleta.Nu numai ca topeste caloriile, dar si tonifiaza si da forma muschilor fesieri. Nu trebuie sa incercati sa pedalati repede, ci trebuie sa incercati sa va plimbati macar 30 de minute fara intrerupere, si asta cat mai regulat!

• Aquagym. Daca va permiteti, e o solutie minunata. Mentine masa musculara si va scapa de grasimi, plus ca e o activitate placuta.

• Inotul. Indiferent de forma de inot, muschii fesieri sunt folositi intens.
• Masajul. Cand nu aveti timp sau energie pentru sport, apelati la masaj.
• Dansul. Shakira sa scrie pe voi! Cum ati putea gasi o metoda mai buna de a imbina utilul cu placutul? Duceti-va la discoteca si dansati, dar aveti grija sa nu va rezumati la miscarile de dat din cap si fluturat din brate!

Daca toate aceste metode va pot ajuta sa va tineti fesele in forma, evident ca exercitiile de gimnastica specializata sunt cele care au cele mai mari efecte asupra formei sezutului vostru.

Un exercitiu foarte bun este cel de ridicare a picioarelor. Trebuie sa stati in toate cele patru membre, aplecata si sprijindu-va de coate. Inspirati si ridicati un picior, cat mai sus cu putinta. Cand piciorul a atins pozitia maxima, flexati si laba piciorului inainte si inapoi. Apoi expirati, reveniti la pozitia initiala si continuati cu celalalt picior. Acest exercitiu se efectueaza din doua in doua zile, dupa urmatorul program:
– debutant: 3 seturi de 25 repetari.
– intermediar: 4 seturi de 35 repetari.
– avansat: 5 seturi de 40 repetari.

Citeste si:  Beneficiile fructelor din sucurile naturale

Un alt exercitiu pentru masa musculara presupune sa stati intinse pe partea stanga, cu mana stanga sub cap si cu picioarele intinse, la 90 de grade. Apoi sa ridicati piciorul drept la maxim, in timp ce inspirati, dupa care sa il coborati pe expiratie. Dupa o serie de repetari, se schimba partea si piciorul. Programul de lucru este urmatorul:
– debutant: 3 seturi de 20 de repetari.
– intermediar: 4 seturi de 30 repetari.
– avansat: 5 seturi de 40 repetari.

In fine, pentru mentinerea unui tonus bun si a unei forme frumoase a feselor, se recomanda urmatorul exercitiu: stati intinse pe spate, cu genunchii indoiti si bratele de-a lungul corpului. Apoi, ridicati-va pelvisul contractand cat mai mult muschii fesieri, pana cand picioarele si spatele sunt pe aceeasi linie. Reveniti in pozitia initiala si repetati dupa urmatorul program:
– debutant: 3 seturi de 15 repetari.
– intermediar: 4 seturi de 20 de repetari.
– avansat: 5 seturi de 25 repetari.

Si nu uitati, desigur, de peeling si de masajul anticelulitic. Si, ca un mic secret, dupa fiecare dus cald, lasati pentru cateva secunde un jet de apa rece pe pielea feselor. Are efect bun de intarire a tesuturilor.


6 Comentarii
  1. Eu va recomand Zumba.Este ultima nouatate in materie de fitness,revolutia dansului si a sportului impotriva celulitei si sedentarismului….

  2. am auzit si eu de Zumba si mi se pare foarte interesant dar nu am reusit sa aflu unde as putea urma aceste mici..cursuri de dans
    Anca daca ai mai multe informatii te rog sa-mi spui si mie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.