Ce stim despre zahar?

Please select a featured image for your post

Stim cat zahar consumam zilnic? Stim unde este ascuns acesta? Studii efectuate in ultimii ani arata ca in prezent cumparam mai putin zahar decat in urma cu cativa ani. Cu toate acestea in prezent consumam o cantitate mai mare de zahar ascuns in produse industrializate, cum ar fi prajituri, fursecuri, bauturi racoritoare sau chiar alimente in care nu ne asteptam sa il gasim – ketchup, etc. Aceste alimente bogate in zahar contin de cele mai multe ori si grasimi, ceea ce inseamna un numar mare de calorii. Zaharul poate lua forma unui drog deoarece reuseste sa creeze un fel de dependenta. Astfel dulciurile pe care le consumam duc la eliberarea unor substante numite opioide la nivelul creierului, stimulandu-l pe acesta sa produca dopamina. In general reactia fiecaruia dintre noi este diferita la efectele zaharului, in special la femei. Inaintea menstruatiei nivelul endorfinelor naturale este mai scazut, iar femeile au o reactie mai puternica la efectele produse de zahar. Ca atare si dorinta de a consuma ciocolata sau alte alimente indulcite este mai mare in aceasta perioada.
La fel se intampla si in cazul in care dupa o masa copioasa in special la pranz apare oboseala si molesala. Dupa un pranz in care am consumat paine alba si un desert generos apare aceasta stare care este cauzata de scaderea nivelului de zahar din sange. Ce se intampla? Painea, orezul sau alte cereale rafinate determina o crestere rapida a concentratiei de zahar din sange, ceea ce duce la o stare brusca de energie, insa aceasta este urmata rapid de o cadere.
Citeste si:  Inotul, sportul ideal de vara
Unde sta ascuns zaharul? Sucul natural de fructe. Nu este cunoscut, insa specialistii ne avertizeaza ca sucul natural al unui fruct contine mai mult zahar decat fructul in sine. Iaurturile cu fructe sau light. De obicei ceea ce gasim intr-un iaurt cu fructe este un ados de zahar suplimentar care vine sa inlocuiasca absenta fructului promis pe eticheta,iar iaurturile dietetice cu toate ca au mai putine grasimi au in schimb zahar.
Citeste si:  Alimentatia cu mancaruri solide
Alimente rafinate excesiv, cum ar fi: ketchup, maioneza, mustar, sosuri pentru salate, etc. Cu toate ca nu ne asteptam sa gasim zahar in aceste alimente ele au totusi o concentratie relativ crescuta de zahar. Cereale. Consumate la micul dejun cu lapte sau derivati ai acestuia ele au concentratii variabile de zahar. Efecte negative ale consumului de zahar Cresterea nivelului de insulina din sange. Insulina conduce la depunerea grasimii, urmata de cresterea nivelului de colesterol si grasimi la nivel sangvin, posibila instalare a diabetului sau chiar afectiuni cardiovasculare. Afectarea sistemului imunitar al organismului. Aparitia starilor de oboseala, anxietate sau hiperactivitate poate fi un semn pentru reactia scazuta de aparare a organismului.
Citeste si:  In perioada 25 - 28 mai 2011 se desfasoara Congresul National de Medicina de Laborator
Producerea unor dezechilibre la nivel hormonal. Cresterea numarului de kilograme,o stare de oboseala accentuata, agitatie continua. Circulatie sangvina deficitara la nivel gingival. Ce determina aparitia cariilor dentare sau a diverselor afectiuni ale mucoasei. Este de preferat sa nu exageram cu consumul de zahar zilnic care nu ar trebui sa depaseasca 50-60 de gr pe zi si sa fim atenti la alimentele pe care le consumam. Vom evita alimentele care sunt prelucrate excesiv, preferandu-le pe cele proaspete, in special fructele care contin zahar natural (fructoza) si care este absorbit rapid in sange. O lingurita de zahar pe care o vom dizolva in ceai nu va fi o catastrofa, dar un consum regulat de alimente ce contin zahar va duce la o dieta mai putin sanatoasa si eficienta.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.